torsdag den 18. november 2010

Julelopper, et smug-kig og en lille nisse der rejste...

For lige at starte med en baby opdatering....der er ikke kommet nogen endnu! Er efterhånden begyndt at tvivl på, om alt det her halløj nogen sinde ender med en baby! Måske bliver jeg bare den første kvinde i historien, som er dømt til at være højgravid resten af livet...hvem ved!!

Aaarh mon det går så galt. Men jeg var ved jordemor i går og hvis ikke jeg føder inden, så bliver jeg sat i gang på mandag! Men altså...det er jeg fisme lidt ked af - syns der går lidt "spænding" fra det, hvis man bare ved hvornår det bliver...så møder man lige folk ved købmanden "På mandag siger du?? Øhhh nej der kan jeg ikke, der skal jeg ind og føde!!" Det er bare ik helt det samme vel...Men det er jeg jo ik selv herre over, desværre! Ud skal han jo nok komme, den lille grønært - og vi glæder os allesammen sådan til at se ham og byde ham velkommen til verden, livet og vores lille familie-menageri:-)

Men tilbage til det egentlige emne...JUL!!! Jeg var i genbrugser i går, nu da jeg alligevel sku til byen....fandt nogle skønne ting - se bare her.....

Små kertestager til kun 5 kr. stykket, et flot fad til julemiddagen til en 20ér, skøn juledug til 15 kr.
En lille lerskål i en smuk mørkeblå farve til en 5ér, endnu en juledug til en 10ér og så et lækkert vattæppe til sølle 30 kr. Kuglerne er nye og købt i Føtes...


Og så har jeg smug-kigget i vores julelager - slagbænken i køkkenet udgør vores juledepot, og ÅH HJERTESUK hvor var det hyggeligt at åbne for sagerne...bare for at kigge!!! Jeg har lukket den igen, men jeg glæder mig helt vildt til at pynte op og finde alle sagerne frem igen - der er jo bare noget helt specielt ved julen!!


"Julebogen" af Theresa Maria Jessing var jeg så heldig at få i julegave sidste år...den er fuld af skønne ideer, illusgtrationer og så er den lavet i en dejlig kvalitet!

Egentlig sku jeg ha åbnet for juledepotet fordi jeg sku finde en nissehue til Oscar i dag - de skulle holde julefrokost med hele dagplejegruppen, og det kan man jo ikke uden nissehue! Så mor måtte i gemmerne...se ham bare her i nattøj, sokker og nissehue - far kan heller ikke stå for ham og vil ha et mysser, men dem deler man altså ik bare såen lige ud af når man er en nisse på 2 år og 8 måneder og på vej mod sin første julefrokost! Da jeg afleverede ham i dagplejen i dag spurgte han, som det første, vores søde dagplejemor "Er snapsen kold???" Det var selvfølgelig noget hans far havde bedt ham om at sige, men det lød nu ret sjovt:-)
Han er en skæg lille fyr med et sind der er så åbent og kærligt og nysgerrigt...han vader direkte ind i sjælen på folk!

Sidste billede blir lige af mine projekter fra i går...fandt en Lene Bjerre lampe på loppemarked til 40 kr. og den skal ha denne nye skærm på - jeg skal bare lige ha fat i en hultang før jeg kan få den helt på plads! Skærmen har jeg selv lavet af nyt lækkert papir...Og så et par chips rør til opbevaring - med inspiration fra denne skønne blogger....HUN er moder-krea selv, kig endelig forbi hendes blog...og bliv inspireret!!

Og så må I endelig huske at melde jer til min egen give away....det kan i gøre her - den bliver trukket den 26 november!

6 kommentarer:

  1. Hvor må I være spændte. Han er da en stædig lille rad, hva? Uuh, får helt kriller i maven på jeres vegne. Jeg tror du får veer senere idag :)

    SvarSlet
  2. Ja han er godt nok stædig...men jordemoren sagde at noget kunne tyde på at min krop ik er særlig go til at lave veer - Oscars fødsel startede med at vandet gik, først derefter kom veerne og jeg måtte alligevel have ve stimulerende drop på sygehuset...så hvis ikke vandet går, så tror jeg det ender med at jeg blir sat i gang!

    Utroligt at man ligefrem går og HÅBER på at få veer...håber også det blir i dag:-) Send masser af ve-støv min vej - alt det du har liggende rundt omkring i gemmerne...bare afsted med det, hi hi:-)

    SvarSlet
  3. Uh, hvor er det altså spændende!! Følger med om du poster indlæg for at se, hvornår den lille gut vil ud i verden ;)

    Her er en lille sød film at fordrive ventetiden med:

    http://www.youtube.com/watch?v=_YuWv6rRZ8w

    Sender en masse ve-støv :)

    SvarSlet
  4. Altså nu vil jeg gerne snart se et indlæg om den skønne lillebror :-) Virkelig fine fund og projekter du har gang i. Hvor køber du hultang? Sådan en lampe kunne nemlig også pynte på Emil´s værelse.

    Masser af ve-støv sendes din vej

    Knus

    SvarSlet
  5. Uh.. Den der "utålmodighed" kender jeg..:) Håber I snart får lillebror ud til jer..
    Og sikke en skøn børnekommentar fra storebroren;)
    Nyd aftenen - forhåbentlig med "skønne" veer..
    Kh Anne

    SvarSlet
  6. Han må da snart komme ud! Men indtil videre ser det nu ud til, at du hygger dig med en masse juleting. Jeg har også et par stykker af de røde svenske stager. De er så fine:)

    SvarSlet