søndag den 7. november 2010
1857 gram....
Så er høsten fra drivhuset rengjort, skyllet og vejet....1857 gramblå søde druer!!! Hva dælen stiller jeg op med dem???? Nogle forslag....???? Har overvejet en form for marmlade eller lignende....
Nu er det tid til en kop the foran skærmen...manden har været i haven, vi har travet tur med Oscar - som sover til middag lige nu...når han vågner kører vi en tur i Viborg Badeland, de har en super børneafdeling med opvarmet vand i en passende dybde...og Oscar er en rigtig vandhund, så det skal nok blive en hitter!
I aften er det manden der lavet gullash...from the botttom og med hjemmelavet kartoffelmos (med fløde!!)...desserten står mutter her for - PæreBelleHelene også kendt som henkogte pærer med vanille is og chokolade sauce...(hvorfor gøre det mere kompliceret end det er??? :-)
Hvordan har i forvaltet jeres søndag??
Etiketter:
Hverdags ting,
Mad og Opskrifter,
Oscar
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)


Mums der er godt nok mange.. ved ik helt hvad man kunne bruge dem til.. kan man lave vindrue eddike, el er det for skørt.. det er ikke sikkert der er smag nok.. :)
SvarSletHold da op, sikke en høst! Hmm, du skal da lave vin ;)
SvarSletRakel; vindrue eddike...hmm...ja det kunne da egentlig godt være at det ku være en mulighed...gad vide om man kan hitte såen en opskrift et eller andet sted! Tak for ideen:-)
SvarSletJulia; Uha uha, det er vist for svært for mig...min søde gamle bedste havde nærmest såen et hjemme brænderi (eller hva vi nu skal kalde det)...hun lavede selv hvidvin, og jeg kan tydeligt huske at kælderen var fuld af store vin ballonner som gærede og boblede..."Og det syder af fusel og bobler af gær...din lever tar skade og øjet får stær.." HA HA HA:-) Men tak for ideen anyway:-)
Du skal da lave vindruegelé - det plejer jeg at gøre af vores vindruer - det smager fantastisk :-)
SvarSletSøg på google, der er opskriften til at finde :-)
Vindrue gele...ja det var måske dét jeg skulle lave...jeg må straks ha gang i eftersøgningen af en opskrift:-) Tak for tippet:-)
SvarSletKh. Malene