Oscar holder fri sammen med mig og vi har i formiddag været på hestevognstur sammen med kusine Kaya, fætter Noah og en lille ven der hedder Marius..med tilhørende voksne selvfølgelig! Efter hestevognsturen gik vi på legepladsen og travede en tur gennem skoven og forbi søen...i strålende solskin naturligvis:-) Efter traveturen sluttede vi af med rugbrødsmadder og pølsehorn hos Kaya´s søde mormor...da vi sad lunt og godt indendøre brød regnen løs, så vi nåede heldigvis alle udendørs aktiviteter mens der stadig var godt vejr.
Nu er vi hjemvendt..bavianen sover sødt...mutter her nyder en stille kop kaffe og lidt kvali tid foran computeren....! Var sammen med et par gode veninder i går aftes, der blev knævret og grinet og det blev sent, så jeg har slet ikke fået opdateret mig på bloggen de seneste par dage...syns tiden flyver forbi mig i fuld galop for tiden (mon ikke det bliver bedre når jeg snart går på barsel:-)
Jeg har sidste arbejdsdag den 8 oktober og jeg ville lyve min dertil indrettede i laser hvis jeg sagde at jeg ikke glæder mig:-) Jeg ser frem til at kunne sende drengene afsted om morgenen, drikke min kaffe, sysle mens jeg stadig er i nattøjet, forberede mig på fødslen og det der kommer derefter, pakke baby ting ud og lægge i skuffer og skabe, sy små ting færdige og begynde på de hjemmegjorte julegaver....åh der er meget jeg gerne vil!
Resten af dagen i dag skal bruges på at plænlægge menu til min fødselsdag...jeg holder en tøse komsammen den 16 oktober, hvor mine "aller bedsteste" veninder er inviteret..Oscar skal passes og gemalen smider jeg ud for en aften...vi piger skal grine og hygge og spise lækker mad....nu ville jeg jo ønske at jeg også kunne skrive "og drikke store møg-beskidte-fabelagtige-drinks i lange baner" men det må vist vente til post-baby-tiden....Kender I det der med, at man er ved at gå til over, at man ikke må drikke en stor iskold fadøl eller svømme rundt i strawberry daiqury og cosmopolitans når man er gravid???? Normalt er jeg jo ikke hende, som render i byen og drikker mig i hegnet hver eller hver anden weekend (altså jeg er ikke kedelig, men man har jo sit familieliv på top prioritets pladsen, så det er jo ikke så vildt som det var engang!), men jeg HADER virkelig at der er noget jeg "IKKE MÅ"....jeg kan ikke fordrage at der sættes grænser for, hvad jeg kan tillade mig og hvad jeg må.... Og jeg ved jo godt, at jeg passer godt på min lille baby og alt det der, men er det ikke rigtigt?? Kan man ikke bare nogle gange føle, at en bytur med veninderne med "all inclusive" er to-die-for....??? Særligt når man ikke må:-) (Når jeg bagefter læser indlægget igennem, vil jeg helt sikkert sidde med en følelse af, at have tegnet et selvbillede af en små alkoholisk weekende dranker.....lad mig lige understrege endnu en gang...DET ER JEG ALTSÅ IKKE:-)
Nå det blev et længere foredrag om graviditet og alkohol....hmm....kombinationen klinger ikke helt godt vel:-)
Jeg vil lige på falderebet vise de lækre skåle jeg har modtaget gennem mit nytegnede abbonnement på BoligLiv....Er de ikke bare skønne? Og så er BoligLiv kommet i denne uge...og jeg har fået en stak ugeblade af svigermutti....åh livet er da herligt:-)
Rigtig god weekend, I skønne skønne blog quindfolk:-)


Lyder som en dejlig dag. Og skønne skåle, jeg elsker også mine. God weekend til jer også :)
SvarSletMht. din give away, har du mon stadig min adresse? Fedt at du deler gevinsten imellem os ;)
Åh sikken skøn start på weekenden. Fredag er altså bare det bedste!
SvarSletJa det kan næsten ikke være bedre...;-)
SvarSletJulia; jeg tror ikke jeg har din adresse, er vist kommet til at slette mailen...er du sød at sende den igen?:-)
Julie; ja er det ikke bare herligt...kan ikke helt bestemme mig for om resten af dagen skal stå på banankage bagning, McD med Oscar og i Blockbuster og leje fim, eller om det bliver banankage bagning, rodfrugte suppe og Disney Show...uanset hvad indebærer det banankage, ha ha:-)
hejsa
SvarSletså kom jeg lige tilfældigt forbi her via anden blog :)
dejlig blog du har :)
ærgeligt man ikke lige kom forbi i går så man ku´ ha´ meldt sig til give away :) - men dejligt for de 6 som er heldige :9
go weekend med banankage :) oa.
kh
He he, jeg kunne have skrevet det om alkoholen! ;) Har en datter på 3 måneder og går virkelig og drømmer om kolde fadøl. Du har ret, de fleste ser lidt underlige ud i hovedet, når man siger det, og så føler jeg mig småalkoholisk :)
SvarSletMen det er super attraktivt - netop fordi man ikke må. Som mange andre, stoppede jeg med at løbe nogle måneder før jeg fødte, og pludselig var det at løbe to die for. Det havde det absolut aldrig været før og er det absolut heller ikke nu, hvor jeg forsøger at blive bare en lille smule fit..... Det er en kamp! :)
Så gad vide, om den fadøl smager så godt, når det kommer til stykket?
God weekend!
Kh Marie
Marianne - velkommen til:-) Banankagen blev super god...lige tilpas til blæse og regn vejr:-)
SvarSletMarie - ENDELIG en der forstår mig:-) :-) Det er bare så sandt, det er jo KUN fordi man ikke må...hader hader hader at der er noget jeg ikke må!! :-) Den med at løbe kan jeg også melde mig på - har aldrig løbet, men da min mand begyndte her i sommers var jeg bare så død misundelig og ville også løbe...kun fordi jeg ikke måtte! Lad os nu se om motivationen er lige så stor efter fødslen (har i hvertfald de bedste intentioner:-)
Også rigtg god weekend til dig.
Kh. Malene