For filan da en lang overskrift...men det er spilleme også indholdet i indlægget - såen i grove træk da:-)
Jeg er i dag blevet færdig med lappe barnevognstæppet til lillebror, jeg er faktisk ret godt tilfreds...har kun prøvet at lave sådan en een gang før og jeg må sige, at allerede her 2. gang var det SÅ meget nemmere...(tænk bare hvor fine de kan blive hvis man fortsætter og bare bliver bedre for hver gang - øvelse gør mester...så sandt som det er sagt...eller skrevet!)
Forleden skrev jeg i mit indlæg at jeg skulle bage brød efter en billig færdig blanding fra Lidl til den nette sum af 5 pakker for sølle 20 kroner! Og det er faktisk et rigtig godt brød...jeg var virkelig positiv overrasket..og hver pakke giver 2 store grove brød med masser af gods i fyldet og det som bagerer vist kalder "en god krumme":-) Så alt i alt, 10 ordentlige brød for en 20ér - det er da okay!
Læste i går et indlæg fra Barbara, hvor hun viste et super flot hjemmelavet strikke etui...det inspirerede mig til at vise mit stikke etui frem også! Det er nemlig også hjemmelavet...bare ikke af mig! Jeg strikker nemlig ikke (jow grydelapper, halstørklæder og andre "lige ud" ting, men det bliver jo en anelse trivielt i længden!!) Det er et arve stykke fra min gamle bedstemor, hun har selv lavet det for en del år siden efterhånden...det var dengang hun stadig havde sin førlighed! Hun var selveste moder kreativ og hvor har jeg bare tilbragt mange timer i bedstes gildesal med at nørkle med forskellige krea sy projekter...bedste havde en hulens masse stof og det var alt sammen stablet op i gamle træ øl kasser som stod fra gulv til loft! Åh hvilket slaraffenland det var...Nu sidder bedste desværre i en kørestol på et plejehjem, hun blev ramt af en blodprop i hjernen og er nu lam i hele venstre side af kroppen og har også taget mental skade af blodproppen!
Livet er uretfærdigt...særligt når man tænker på, at bedste de sidste 10 gode år af sit liv havde taget sig af min bedstefar, som var noget ældre end hende selv og han var meget dårlig de sidste år! Hun insisterede på at passe ham hjemme, hvor han til sidst lå i en hospitalsseng. Og en dag var det åbenbart for meget...bedste fik en blodprop, hvorefter deres hus måtte sælges, de kom begge på plejehjem, hvorefter min bedstefar døde kort tid efter. Som skrevet, livet er uretfærdigt....Men heldigvis har bedste masser af familie og venner som besøger hende næsten hver dag! Alt mit sy grej, symaskine osv. har jeg arvet fra hende og jeg sender hende tit en kærlig tanke når jeg sidder ved maskinen...:-)
Tilsidst er der lidt billedspam af Oscar fra denne weekend...han har været en værre krudtugle og har gjort sig til for kameraet mere end een gang...Vi har også haft besøg at kusine Kaya og de 2 kumpaner var nogle værre spilopmagere...her er de på tur med kasketter, tasker og indkøbsvogn - gad vist hvor de sku hen??
Håber I alle har haft en dejlig weekend...




Først, tusind tak for pakken, som ankom igår. Herligt magasin!!
SvarSletOg hvor er tæppet blevet fint. Super flot! Og Oscar er da virkelig en lille charmør. Sød dreng :)
Skønne ting du har lavet!! :) Tak for brødtippet, det må prøves!
SvarSletKh Marie
Julia; selv tak...ja det var jo ikke fordi det var den helt store fantastiske give away, som der af og til er herinde i blogland, men jeg syns de var meget sjove, de gamle blade...jeg har i hvertfald grinet lidt over artiklerne og måde de formulerede sig på dengang (men jeg eeeelsker også ALT fra "gamle dage"!!)
SvarSletOg taaaak for din søde kompliment om Oscar...jeg lapper det jo i mig - sådan er det jo at være en stolt mor:-)
Marie; Selv tak...ja det er da bare med at prøve det - grove brød, lige til fryseren...har nu ikke prøvet dem efter de har været frosset, det hele blev komsumeret samme dag:-)
Hej Malene - Du får da godt nok noget fra hånden, når Bedstes maskine kommer i omdrejninger :-) Hvor er det dejligt du har arvet alt kreagrejet og det vækker så dejlige minder :-)
SvarSletDu må da også næsten have alt klar til familieforøgelsen nu?
Kh. Mette
Hej Malene,
SvarSletTak for din søde kommentar og for linket :-) EEEELSKER din bedstes strikkeetui - det må betyde noget helt særligt for dig. Blev helt rørt, elskede også min bedste, som desværre ikke er her mere. Var aldrig super tæt på hende rent fysisk, for hun boede i England, men hun var/er stadig mit kreative forbillede - ingen andre i min familie herhjemme deler min interesse, så tager mig tit i at savne hende - min dejlige Grandma :-)
Sikke en masse fint du også får lavet - dejligt!!! Kan hilse og sige at det bliver du glad for når nr. 2 er kommet til verden! ;-) Tid er en by i Rusland nu - hi hi... og kram fra mig