tirsdag den 24. maj 2011

Guuud...kan det virkelig passe...Er de blevet GRØNNE????

Altså mine fingre....Jeg troede egentlig, da vi købte huset for et par år siden, at jeg ville være viiildt have interesseret og have totalt grønne fingre og så, plante, luge og alt det der gejl!

MEN...det er lissom ik reddi blewen te nået!!!! Før nu....for i går skete miraklet - min urtehave er nu sået!

Ja ja, jeg ved godt at det er aaaaalt for sent, det sku ha været gjort i april og hva ved jeg...men nu ku det altså lige passe mig at gøre det den 23 maj NÅ! Og min svigermor siger selv, at det helt sikkert nok skal nå at give "afgrøder" (hedder det det på "have sprog"??) i år, og hun ved alt..så det ska nok pas´!!!

Så nu krydser jeg fingre for at jeg ik får det "fårked" op og glemmer at luge eller vande...BARE DER KOMMER NOGET....For så har jeg et bevis - så ER de virkelig blevet grønne...de der fingre:-)






Jeg har sået kørvel, persille, løg, porrer, salat og kornblomster (grøntsagerne var lige hva jeg havde i frø poserne og kornblomsterne er så pæne!) Og så er der blevet plantet fine blomster i stenene langs urtehaven...

2 kommentarer:

  1. Min have bliver heller ikke sået til på de rigtige tidspunkter, men jeg får alligevel noget ud af det. Og selvom fingrene måske er lysegrønne i starten, ender de med at blive grønne og glæden er stor, når man høster et eller andet og bruger det i maden.
    Selvom persille er noget af det nemmeste og mest almindelige i en køkkenhave, fryder jeg mig hver gang jeg henter et bundt til aftensmaden.
    Stor barnlig glæde ;o)

    SvarSlet
  2. Ja er det ik bare fantastisk Mette...jeg er faktisk helt bidt af det dersens have-halløj nu. Vi skal have gæster næste weekend, så det er virkelig vigtigt for mig at haven ser rigtig pæn ud (for første gang er det rigtigt vigtigt for mig!)...så jeg planter blomster i krukker og ved hoveddøren, nusser og luger i urtehaven (som pga. de store og vedvarende vandmasser allerede byder på masser af UKRUDT!!! ÆV)

    Kan godt følge den barnlige glæde...(den barnlige...er det ik nærmest den aller bedste glæde der findes??:-)

    Ha en dejlig aften.

    Knus Malene

    SvarSlet