søndag den 3. oktober 2010

Søndag i stikord...

Dagen i dag....

- Sove HELT til kl. 8.00

- Vågne ved at lille varm hånd aer min arm og en rusten morgenstemme fra en 2 årig siger "Godmorgen..jeg aer dig mor" (Så er man smeltet fra morgenstunden:-)

- Afsted til staden og børne danseshow og shoppe lidt

- Bagt stor rustikke brød til fryseren som skal bruges til fødselsdag næste weekend

- Banankage bagt

- Leget i haven med familien

- Lagt bukser op

- Lavet (og spist) hjemmelavet kartoffel-porre-suppe med creme fraishe og ristet bacon...og så med lidt af det hjemmebagte brød til...uhm!

- Set fodbold i fjerneren

- Syet baby huer og patchworket lidt

- Taget et dejligt langt bad, smuttet i nattøjet, blogget lidt og er nu klar til sofa og banankage og the!!

Håber også I har nydt jeres efterårs søndag...??

8 kommentarer:

  1. Hold da op, det var noget af en produktiv søndag:-)

    SvarSlet
  2. Ja det så også helt vildt ud da jeg så på listen bagefter...og jeg er også træt nu her mandag morgen, så det var måske liiiige i overkanten:-)

    Men skidt pyt - 5 arbejdsdage indtil barsel...det klarer jeg nok:-)

    Ha en dejlig mandag.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn søndag - det lugter vist lidt snarlig barsel og redebyggeri ;)

    Mmmmmn.... bliver helt lækkersulten, elsker banankage! Jeg skal også i gang med bageriet, lillepigen skal nemlig døbes på lørdag.

    God dag :)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en rigtig god Søndag ;O)

    SvarSlet
  5. Marie; jeps du har helt ret - er gået i redebygger mode:-)
    Håber I får en dejlig barnedåb på søndag...vi får vel lov at se lidt billeder?? :-)

    Betina; Velkommen til min blog:-) Jo det var bare en dejlig søndag...

    SvarSlet
  6. hold da op for en lang liste :) -
    hvilken dejlig søndag :)
    -jeg ville måske også få et adrenalin kick - hvis jeg vidste der var barsel om en uge :) -
    håber du får lov at nyde det lidt inden baby ankommer :)
    kh

    SvarSlet
  7. Dejlig og produktiv søndag:)
    Mon du vil dele din opskrift på kartoffel/porre suppen? Det vil være en skøn efterårsret til næste uges madplan herhjemme;)

    SvarSlet
  8. ja selvfølgelig vi jeg dele...men det er altså sådan en hjemmegjort-på-slump-ting!

    En passende mængde kartofler (til os 3 brugte jeg ca. 1,5 kg. vil jeg tro)
    2 porrer
    2 pk. bacon
    1 madlavningsfløde
    1 lille creme fraishe

    Skræl kartofler og skær dem i små stykker.
    Rens porrer og snit dem godt.
    Svits porrerne i olie eller smør i en stor gryde.
    Når de er svitset godt igennem (uden at branke) hælder du kartoflerne i og vand så det dækker - og så lige en teskefuld salt!

    Lad det koge godt ud så det hele er mørt.
    Steg bacon imens.

    Hæld lidt af vandet fra kartoflerne, men lad en god del blive deri. Brug en stavblender til at lave en god konsistens i suppen - den skal være helt moset og cremet og ikke for tynd!
    Tilsæt fløde i en mængde der er passende og krydder det med hvid peber, salt og evt. lidt muskat.

    Hældes op mens det er rygende varmt, en god klat dreme fraishe på toppen og knust bacon som drys...

    Og sku man ligge inde med et hjemmebagt brød også, så er det bare MUMS!

    SvarSlet