lørdag den 30. oktober 2010

En "prøve" baby og kvali-tid med Oscar i Kattegatcentret...


Jeg har for en del tid siden købt en dukke vugge på loppemarked, og den har Oscar nu fået med en "prøve" baby...jeg har selv syet sengetøjet af retro stof og så har jeg købt en drenge baby dukke, som både kan drikke og tisse og det hele - det hele er afprøvet i dag, og Oscar syns det er vældig sjovt...han viser mig gerne hvordan man lige skal holde en lille baby og han er sød til at trøste den, hvis den græder! Den er blevet puttet mange gange i dag i vuggen:-)
 Vi har i dag afsat dagen til Oscar-kvali-tid....så vi har været i Kattegat Centret i Grenå og se fisk og hajer og bagefter spiste vi frokost på McDonalds - Oscar elsker det....og jeg tror han syns det var vældig spændende i Kattegat Centret. Dog var han ikke videre imponeret over de dersens hajer, det han har talt mest om siden vi kom hjem, var de dykkere som var inde i et af akvarierne - det kan man nemlig også prøve derude, så pludselig var der 5 dykkere i fuldt udstyr, som dykkede blandt fiskene...Oscar syns de var ret uhyggelige selvom de vinkede ud til os!
Resten af dagen står den på hjemmehygge - ærgerligt med regnvejr, ellers sku vi have været nede og fodre hestene på marken...men vi tager en eftermiddag hvor vi hygger og leger og så skal far altså se fodbold kl. 17.00 - herhjemme er vi altså Randers FC fans, så det er ret vigtigt at se de dersens kampe!!! Aftensmaden er også på Oscars præmisser i dag....risengrød med masser af kanelsukker og smørklat og rød saftevand til!

Hvad bruger I jeres lørdag på?

3 kommentarer:

  1. PEBERNØDDER!!! :) Og de er endda blevet (næsten) som vor moder lavede dem ;)
    Sikke en fed seng, du har fået lavet til drengedukken - kan godt forstå, at Oscar synes det er fedt med sin egen baby, nu hvor alle snakker sådan om dén, mor har inde i maven..
    Vi var afsted i Kattegatcentret i sidste weekend - der stod "dykkerfodring" på programmet.. Synes det lød lidt makabert - hvem melder sig frivilligt til at blive fodret med??!! Så blev da en anelse skuffet, da det bare var en tysker, der hed Hensel, som fodrede torskene og fladfiskene med døde blæksprutter ;)
    Ha' en fortsat god Oscar-dag! Og giv mosters guldklump en kæmpe krammer fra mig :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det nogle dejlige billeder fra Kattegatcenteret. Nøj, jeg glæder mig til Otto er stor nok til sådan en tur. Lyder som en rigtig dejlig dag :) Vuggen er blevet super fin, fedt Oscar syntes det er så sjovt at lege med dukken!

    SvarSlet
  3. Søs; mmmhhh....pebernødder...i love it! Men jeg må krybe til korset - jeg har udskiftet muttis opskrift med en anden jeg har fået, og de er altså fænomenalt gode..den opskrift må du lige ha en gang:-)

    Julia; Ja det er sjovt når man kan tage sit barn med på tur og opleve noget som rent faktisk gør indtryk...og Oscar kunne jo løbe rundt omkring selv og det hele blev studeret - det er rigtig fedt! :-)

    SvarSlet