søndag den 31. juli 2011

De sidste feriedage....





Lidt blandede aktiviteter nu her hvor ferien synger på sidste vers! I morgen starter Kim på job igen, Oscar skal i børnehave og egentlig skulle Victor starte i vuggestue i morgen også, men jeg trækker den lige et par dage for at være sikker på at han er HELT ovenpå igen efter de skoldkopper! Og så om sølle 14 dage begynder det virkelige liv for mig igen, tilbage på arbejdsmarkedet...heldigvis har jeg et job at vende tilbage til, det er jo ikke alle der er så heldige i disse tider...men det er nu alligevel med lidt blandede følelser at jeg skal i gang igen...vi gør os en masse tanker, Kim og jeg, om hvordan hverdagen blir med 2 børn i institution og sene arbejdstider af og til! Men vi må jo tage det som det kommer....stille og roligt. Og heldigvis har vi en fantastisk go institution, så det er jo en trøst:-)

Nå men billederne viser lidt forskelligt...

- Oscar der gir den gas på sit improviserede trommesæt (malerbøtter og pensler - fantastisk fantasi børn har ik??:-)
- Risengrød og nissebanden på en af regnvejrs dag
- Skoldkopper i flæng
- Nybagte boller og kanelsnegle til morgenmaden på terassen i dag
- Grill aften ved Fussingø sø (fantastisk smukt sted!)
- Fiskenet og røjsere!
- Solsikke buket som jeg har fået af min store dreng (som han næsten selv (fik hjælp af farmor og farfar) har købt ved bondemanden:-)
- Det eneste af egen avl fra nyttehaven....salat og kornblomster...men det er nu også meget pænt:-)

Håber I har haft en dejlig ferie...??

7 kommentarer:

  1. Woooow, det var den barsel hva? Det er da gået uhyggeligt hurtigt! Dejlige drenge som altid:-)

    SvarSlet
  2. Julie; ja den barsel er virkelig fløjet afsted - jeg har dog heller ikke taget fuld barsel, så det er jo selvvalgt at jeg skal på job igen nu...og det er nok også OK...og så alligevel ik helt:-) Meget meget blandede følelser, kan du nok fornemme:-)
    Tusind tak for din søde kommentar om mine drenge...
    Knus Malene

    SvarSlet
  3. Hvorfor skal børn altid have "stoltopper" når sommerferien ankommer?? Har været på camping med to stoltoppe-ramte unger på samme tid.
    Men udover det, så ser det ud som I trods alt har nydt ferien!!
    Og nogle lækre unger du har, skoldkopper eller ej!

    SvarSlet
  4. Lotteriet; ja det er noget underligt noget...og det er faktisk første gang at vi har 3 ugers ferie sammen, og så er vi ramt af sygdom i alle afskygninger og regnvejr!!! Hmm...mon det er et tegn?? :-) Og ja, vi har bestemt nydt ferien...trods alt:-) Tusind tak for dine søde ord om mine drenge...nu blir jeg jo helt blød om hjertet!
    Knus Malene

    SvarSlet
  5. Jeg gruer også for hverdagen med 3 børn, 37 timers arbejdsuge, en mand der kun kan hente om fredagen, madpakker, vasketøj, ukrudt i haven, det sociale liv osv osv
    Og jeg har barsel til 12/12....
    Forstår godt Jeres bekymringer!
    Men er sikker på at dagene kommer til at flyve afsted, og så må vi hellige os familielivet i weekenderne :)
    Lots og love from me to you

    SvarSlet
  6. Orv ja det var både den ferie og barsel - det ser trods regnen ud til I har haft nogle skønne dage MEN sygdom i ferien uff det var straks værre. 1000 tak for det fine stof du har sendt til mig - ALTSÅ det er alt for galt :-)

    Knus herfra

    SvarSlet
  7. Binemor; Ja hvordan skal det dog gå??? :-) Meeen det går jo altid alligevel...det kræver nok bare lidt tilvænning - det jeg frygter mest er, at børnene er trætte og kede i de få timer vi har med dem i hverdagene...det ville bare være så trist! Men nu må vi bare se at få sparket gang i den nye hverdag og se hvordan det går:-)
    Knus og ha en skøøøn dag

    Mette; Ja det er fisme fløjet afsted...og sygdom i ferien har bare ik været sjovt!! Men nu er vi da ovre de skoldkopper...heldigvis:-) Velbekomme, jeg håber du kan bruge det til et eller andet...stoffet altså:-)
    Knus og rigtig dejlig dag til dig og dine:-)

    SvarSlet