Den sunde livsstil går faktisk okay...sådan da...i dag har jeg dog lidt et sukker flip og det er sku en ond cirkel - jo mere sukker jeg spiser, jo mere vil jeg have!!! Det er jo faktisk en afhængighed! Men jeg prøver at begrænse det og jeg har heller ingen intentioner om at tage en kold tyrker fra alt det usunde, for så føler jeg at jeg er på kur. Og i min verden, så er en kur noget som varer en vis periode for så at stoppe igen...jeg forsøger at ændre min livsstil og det skal jo helst være vedvarende. Det svære er det der med at få ændret vanerne her i starten, det er virkelig svært! Men ved måltiderne går det faktisk super, vi får sund morgen mad - jeg bager tit sunde koldthævede boller, som bare skal smides i ovnen når man vågner om morgenen. Det er grove boller med grahamsmel, så der er noget næring i dem. Frokost går ik så skide godt for mig, jeg er slem til at springe den over...syns bare ik rigtig jeg har tid til at spise midt på dagen, for der er sku altid lige et eller andet der skal ordnes...en ble der skal skiftes, en flaske der skal gives, en sut der er tabt, vasketøj der skal hænges op eller lægges sammen og jeg kunne blive ved (med dårlige undskyldninger!) For det er jo i grunden hva det er...
Nå men tilbage til de positive ting, man skal hellere fokusere på det der kører for én:-) Aftensmåltiderne er 100% sunde nu, og det er sku lækkert! Jeg forærede min mand en kogebog i sidste uge, den er af Lene Hansson og hedder "Slankekur for sultne mænd" og omhandler han der den skaldede kok og hans vægttab. Den er genial for den er skrevet TIL mænd - på et kogebogs-niveau som går rent ind! For min mand studerer den, læser, skriver huskesedler og laver mad og det er sku da en fryd:-) Og så er det lækkert mad ovenikøbet, for han er faktisk god til det.... Så ud over retterne deri får vi masser af salat og grøntsager og groft brød så vi er mætte på en skøn måde, når vi går fra bordet!
Sådan så snoller skålene ud fredag aften...lidt mørk chokolade sku faktisk være sundt...har jeg hørt!!:-)
De andre nytårs fortsætter kommer hen af vejen, det er jeg sikker på - bitte små skridt!! :-)
Og så lige et nyt emne som jeg er NØDT til at dele med jer....min store dreng på næsten 3 år var i børnehave for aller første gang i dag helt alene! Og det gik over alt forventning..ingen sure eller kede miner da jeg gik, han havde faktisk ik engang tid til at vinke i vinduet. Han sang sange, spiste madpakke og var på legepladsen, så da jeg hentede ham kl. 12.30 var han træt...som i T.R.Æ.T! Det var ikke mange ord jeg fik ud af ham på vejen hjem...mest "mmmhhh" og korte svar i den retning. Han marcherede direkte ind på værelset og i seng og sagde "så vil jeg gerne ha en sut!" Og det fik han, for det var altså fortjent...tror ik der gik 30 sek. fra han ramte puden til han sov...så det blir nok en ordentlig middags-skraber i dag, men det er også helt ok...
Se lige de skønne billeder vores dejlige dagplejemor gav os med hjem den sidste dag...sikke en udvikling.
Klar - parat - børnehave start...
På vej til børnehave den første dag...svært bevæbnet med madkassen i rygsækken!
Afsted mod de nye udfordringer i børnehave livet:-)
Ha det bra allesammen:-)





Tillykke med børnehavebarnet....ja det er stort og de vokser jo virkelig også med opgaven. Både Sara og Emil udviklede sig helt enormt i børnehaven både sprogligt og med en masse nye færdigheder. Bare vent til han begynder at snakke om alle de nye venner....der gør dit og dat og må dit og dat - det er herligt :-)
SvarSletSådan! - livsstilsændring ja det må være vejen frem. Åhh jeg ville også så gerne dyrke noget motion men det er altså lidt svært at få presset ind når ungerne er så små.....ja måske bare en undskyldning ved det ikke :-)
Knus Mette
Hej Mette,
SvarSletJa det er virkelig utroligt så hurtigt tiden går når man har fået børn...man kan jo slet ik følge med! :-)
Kender godt problemet med at få det hele til at passe ind og få det hele koordineret når man har børn og gerne vil leve sundere og motionere...og det kan da godt være at det af og til er undskyldninger, men det ændrer jo ik på at det er svært at få det hele til at gå op i en højere enhed:-) I så fald er jeg også fuld af dårlige undskyldninger:-)
Knus Malene