torsdag den 27. januar 2011

Gulerodsbrud, sygdom og aflyst zumba!

Vi har haft et par hårde nætter, for Oscar har været syg...han hoster og hoster,den bette mand! Om dagen er der ingenting i vejen, bortset fra den obligatoriske snue som alle unger har lige for tiden, men om natten - tak skæbne! Han har bare hostet helt vildt, så det er ikke blevet til meget søvn....så jeg har haft hårdt brug for et par store kopper af dem her....

Men nu har han da sovet et par timer uden hoste og det samme da han sov til middag i dag, så vi satser på at han er børnehaveklar i morgen - keeping my fingers crossed!!

Så kan det være jeg kan få gang i nogle af mine krea projekter, som ligger og venter...syns endelig at jeg har fundet lysten til at være lidt krea igen...det blev til lidt papir nusseri i går, men ikke meget. Men lidt har jo også ret! En lille fugl til ophæng og lidt nyt til hylden på Oscars værelse...



I dag skulle jeg ha været til zumba med "Mor I Bevægelse" men da jeg kom derind var det aflyst - instruktøren var syg! ØV - nu havde jeg lige sat mig op til en omgang "ryst med røven"...men så blev det til lidt hyggesnak med de andre mødre i stedet for. Og så tog jeg hjem og bagte gulerodsbrud, muffins og skinkeboller!

Mine svigerforældre kom ud og fik eftermiddagskaffe og det var rigtig hyggeligt....



Og nu vi er ved det med mad...se lige hvad vi fik forleden - MUMS det var godt!

Jeg er bare så uopfindsom når det kommer til fars-mad og af en eller anden grund har vi altid fryseren fuld af fars i alle afskygninger, købt på tilbud! What to do??

"Vi laver da farsbrød" sagde manden begejstret...."Hmm..." sagde konen....lidt mindre begejstret.
Men jeg må bøje mig i støvet - det blev virkelig godt. Piftet op med feta, peber og lidt andre gode sager fundet i køleskabs-klapjagten. Og med en let grøn salat og hjemmelavede grove fritter....det kan varmt anbefales hvis I, som jeg, har en blind plet i hjernen lige dér, hvor alt initiativ og opfindsomhed omkring fars skulle have været:-)

Nu vil jeg takke af for i dag...give mindste-manden i huset dagens sidste sutteflaske og gå til køjs - sleep tight derude i blogland!

4 kommentarer:

  1. hvor sjovt. Jeg har netop også bagt gulerods brud... Det er første gang jeg prøver det. glæder mig til at sætte tænderne i dem.

    SvarSlet
  2. Lise, det var også mit første forsøg med gulerodsbrud - opskriften var fra Rollinger og Roulader, men jeg piftede opskriften lidt op ved at komme noget grahamsmel i i stedet for kun lyst hvedemel...så det blev en lidt grovere blanding og de fungerede faktisk fint! Håber også dine blev gode?? :-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Kom til at grine af din holdning til fars....for hvergang vi slagter her på matriklen så er vi alle enige om at fars, det kan man altså ikke få for meget af. Prøv næste gang du er ideforladt at svitse løg og fars (gerne okse)krydder med salt og peber og dild...lad simre i 5 minutter. Kommes i ovnfast fad. Skræl kartofler og skær dem i tynde skiver og kom over farsen...dæk blandingen med Fløøøøøøde (hvis det er en hverdag kan du blande fløde og mælk.) I ovnen ved 200 grader i en bette time...jeg har skrevet opskriften efter hukommelsen.... men prøv du bare...smager godt med en lækker salat til...her i huset bruges det også som gæstemad (med fløøøøøøde.....) KH: Joan M

    SvarSlet
  4. Hej Joan,
    Jamen jeg er nok bare ik en "fars-pige" :-) Jeg eeeelsker f.eks. en møgbeskidt rød bøf i mande størrelse, men det får vi aldrig fordi min mand ikke kan tåle rødt kød...så det er mest kylling og fars-mad på vores menu...Tak for tippet og opskriften, det skal helt sikkert prøves:-)
    Og tak for kommentaren..Ha en dejlig dag!

    Kh. Malene

    SvarSlet