søndag den 30. januar 2011

Et par længe ventede projekter er færdige...

Med henblik på de sidste dages debat, så ved jeg skisme snart ik om jeg tør vise dem....okay, nu provokerer jeg lidt, i know, men for dælen damer....har vi ikke brug for lidt galgen humor og lidt selvironi?? Er der ik én der kan være klassens klovn og tage lidt pis på os alle sammen inden den gode stemning helt fordufter?

Jeg har givet mit besyv med i forskellige debatter bl.a. hos Puk og Julia (The Vintage Hausfrau) - tigiv mig at jeg ik lige linker, men sidder her med snot næse og influenza og en baby dreng som ikke gider sove i dag!! Så det bliver bare lige et lille indlæg omkring et par projekter, holdninger, humor og kreativitet...

Jeg vil nu slutte min del af debatten omkring kopi (i hate that word) af produkter her i blogland...som sagt flere steder, går min grænse ved salg af de ting man inspireres af/kopierer/låner (kald det hvad du vil). Jeg er ikke den store ide-mager, har slet ikke det kreative format som mange af I andre, men jeg elsker at se hvad I kan, lære af jer, lade mig inspirere og så se om jeg også selv kan - og ja, gu lægger jeg det da på bloggen og nej jeg husker ikke altid at linke...tit fordi jeg ikke husker hvor jeg har set ideen eller også har jeg set den flere forskellige steder og NEJ jeg vil skisme ikke linke fordi jeg også har lavet et lappe tæppe....så sku jeg jo linke til hele blogland! Men jeg kunne aldrig finde på at kopiere jeres originale ideer og derefter sælge dem videre for egen fortjeneste! Jeg laver tingene til mig selv og mine kære, på rent og skært hobby plan....jeg gør det for at glæde andre og glædes over deres begejstring! Jeg nyder at forkæle andre på den måde og det er slet slet ikke fordi de ting jeg laver er specielt flotte eller pænt udført rent håndarbejdsmæssigt, men jeg har tænkt en kærlig tanke på modtageren og brugt min energi og tid på at forære dem noget og det er mit drive!

Jeg ville elske at kunne finde på ideerne, men sådan er jeg nu engang ikke skruet sammen...men jeg elsker at være en del af blogland hvor vi deler, lærer, udforsker og inspirerer hinanden! Der er jo også en grund til at nogle af jer har 500 læsere og vi andre har 62:-) Og det er jo fordi I bare KAN det der og fordi vi elsker at lære af jer - lad os blive ved med det:-)

Jeg håber at den gode tone her i blogland kan blive genoprettet og vi alle kan fortsætte med at være kreative sammen eller hver for sig og på hver sit niveau:-)

Nu til mine færdiggjorte projekter....lappetæppet er en meget meget meget forsinket barselsgave til min kusine - nu håber jeg sørme ikke at deres dreng er blevet for stor!! Om ik andet kan man jo altid bruge et barnevogns tæppe:-)



Vesten er et mønster fra Stof 2000 og det er en gave til min niece...det skulle egentlig ha været en del af hendes julegave, men i juletiden var der hverken overskud eller energi til at sidde ved symaskinen, men hey - bedre sent end aldrig:-)

4 kommentarer:

  1. Super fine ting! Er især helt vild med tæppet!!
    Er sikker på, at det passer perfekt i hans barnevogn! ;)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have...jeg syns også det er blevet meget pænt:-) Og mit "tema" for dette tæppe var, at det udelukkende måtte være nye stoffer - har klippet op til et mere udelukkende i retro stoffer og et i pigefarver...og så til et sengetæppe til min store dreng - pyh, der er da vist nok at gå i krig med:-)

    Ha en dejlig dag og tak for din søde kommentar.

    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Hvor er det et flot tæppe! Hvor har du fået fat i stoffet med kortet på?
    Jeg har store planer om et sengetæppe til min og gemalens seng - gad vide om det nogensinde bliver?? Det skal være hvidt i hvidt af alt muligt stof fra bunkerne, gamle duge og dynebetræk og garanteret også noget nyt. Syet som dit i kvadrater.

    Jeg synes krea-Blogland er blevet en værre hønsegård, hvor en fjer bliver til urimeligt mange høns, så denne kommentar i den forbindelse er hermed den første og sidste!

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  4. Hej Mette,

    SÅDAN - vi lader debatten hvile med den ene kommentar:-) :-)

    Landkort stoffet er faktisk fra Stof2000, så det skulle være til at få fingre i en del steder...jeg har brugt det meget til lappetæpper og flagranker og frugtposer og den slags! Jeg er da sikker på at du nok skal få gang i sengetæppet på et tidspunkt...så vil jeg glæde mig til at se det:-)

    Og tak for din søde kommentar med tæppet:-)

    Knus Malene

    SvarSlet