...så ved jeg nøjagtig hvordan mit nye år skulle se ud - sådan i grove træk altså!
Jeg ville starte med at gå ned i tid på mit job, for at have mere tid til mine børn og min mand. Og så ville jeg begynde at samle materiale til noget, som jeg længe har pønset på. En ide, som bobler og gærer og får næring dag for dag. En ide, som ligger mit hjerte så nært og som jeg inderligt ønsker kan blive til virkelighed...en dag!
Så ville jeg søge om orlov fra jobbet i en kort periode, for at arbejde intenst med ideen, og lade resten af verden se, hvad jeg drømmer om - lade mit kreative jeg tale, for at se om vingerne bærer!
Så ville jeg blive sindssygt god til at spare op (efter en klækkelig lønforhøjelse naturligvis!) og tage min lille klan med på en ferie til sydens sol og varme. Et eller andet voldsomt lækkert sted, hvor temperaturen kun er liiige tilpas og man kan dase ved poolen dagen lang...med all inclusive selvfølgelig:-)
Så ville jeg være en rigtig hyggelig efterårs-mor, sådan en der altid har tid til at lave kastanje dyr og som sørger for at der altid er varme sokker til små kolde fusser og at der dufter at boller når familien kommer hjem!
Jeg ville være på forkant med alle juleforberedelser, være tålmodig med mine drenge når de skulle trille pebernødder og lave konfekt, pynte op og lave dekorationer, lave små nytte gaver til mine veninder, min mor og søster, svigermor og svigerinder. De skulle have fine glas med hjemmelavet müsli, chai sirup og hjemmebagte cookies. Allesammen! Jeg ville se alle julekalender afsnit og gøre mig ekstra umage med at finde på julegaver med særlig tanke for hver enkelt person. Jeg ville have succes med at lave en god sauce for første gang i mit liv til julemiddagen og der ville være jubel og glæde!
Så ville jeg ønske for min familie....min dejlige mand ville blive færdig med sin uddannelse med bravour og vi ville holde en sommerfest i haven for at fejre ham, med venner og familie og kulørte lamper og hele baduljen!
Jeg ville ønske for min store dreng, at de udfordringer man har i livet når man er næsten 4 år, ville falde ham lettere at løse. Jeg ville ønske for ham, at han finder sin egen plads i alt det cirkus der hedder livet - for det kæmper han lidt med, det bette menneske!
Jeg ville ønske for mindstemanden at de små stolper ville finde balancen og han begynder at gå (og det gør han nok også snart)....jeg ville ønske at han måtte lade sig inspirere at verden og alt det nye og de oplevelser der ligger forude og venter. Venter på at små fedtede fingre kommer forbi og skal undersøge og pille og rode...sådan skal livet vel være når man er 1 år og en sjat:-)
For alle venner og familie ville jeg ønske lykke og sundhed...."masser af succes og det der hører til, masser af fede spotlights..:" og alt der der.
De af jer, som kender mig og som er tæt på mig og læser med - vid at I er dejlige mennesker og jeg holder meget af jer....i ved godt hvem i er:-)
Og til alle i blogland og omegn - lykke til jer i det nye år:-)
Kærligst Malene
Ej nu har du VIRKELIG gjort mig nysgerrig søde Malene!!! Hvad mon du drømmer om?????!
SvarSlet...(og til alle dine tanker - sådan tror jeg at alle os mødre har det) Smilte især af din tanke om at have mere tålmodighed når ungerne triller pebernødder :)
Rigtig godt nytår til dig og dine kære, vi ses i 2012. kh