Altså! Nu er vi lige kommet os ovenpå noget der ligner 1½-2 måneder med syge børn på skift...snot, hoste og mellemøresbetændelse, ja jeg nævner i flæng!
Gu´dødme om så ik Victor vågnede 5 minutter efter han var lagt i seng i går aftes og kastede op i sengen! Så fik jeg lillemanden med op og af tøjet, dyne, pude og bamser i vaskemaskinen...jeg når kun lige at få lille Viggo med ud på badeværelset før han leverer omgang nr. 2...over mig! Var alene hjemme med ungerne, og det skal lige siges at Oscar (som snart er 4) aldrig endnu (7-9-13!!!!) har kastet op. Så han stikker i et vræl fordi han bliver bange for alt det bræk og lille Viggo skriger fordi han er dårlig og bange...og jeg står dér, med bræk til albuerne (sådan føles det i hvertfald!) og forsøger at tørre op, samtidig med at jeg forsøger at få mit eget tøj og Viggo´s tøj af...nåårh ja, glemte jeg at nævne, at jeg samtidig skulle yde en form for psykisk førstehjælp til Oscar, som hylede over at "nu var mors tøj helt ulækkert og det kunne helt sikkert aldrig komme af igen og at Victor bare var dum når han gjorde sådan noget"....
Det lyder som en god aften ik??
Viggo fortsatte sit nye kaste-op-trick et par gange, men fra kl. 1.30 var der ro..indtil Oscar vågnede kl. 4 og måtte med far ind på en madras på stuegulvet for at sove videre...tjuhej hvor det kører!
Og nåh ja, fik jeg nævnt, at Viggo slet ik har kastet op hele dagen..før kl. 17.30 under aftensmaden??? Så den lækre pizza der var bestilt og skulle fortæres havde ik den helt store interesse når man er færdig med at tørre bræk op - velbekomme!!
Så nu krydser jeg alt hvad krydses kan (og jeg mener det seriøst, ALT er krydset - I sku se min bestik skuffe, det ser ud af helvedes til) for at Victor bliver helt frisk til i morgen...for jeg er nemlig i skrivende stund så egoistisk at jeg SÅ gerne vil med til årets ENESTE julefrokost med hele venne-banden i morgen aften....
Men man må også godt være lidt ego engang imellem...i hvertfald når ens børn har været syge i en evighed og man bare trænger til en flok kolde bajere med vennerne...Nemlig!
Stakkels Jer:0(Håber at sønnen har det bedre igen,det er aldrig rart når børnene er syge(ja, sygdom er i det hele taget bare træls;0)
SvarSletJeg hjælper dig med at krydse fingre,både for julefrokosten og for at du ikke bliver syg(en mor kan/må nemlig ikke blive syg;0)
mvh Laila.
Nej hvor lyder det som en anstrængende aften! Jeg havde selv en der kastede op i lørdags, og det er bare lige lidt værre, når det er de helt små, for der kommer ligesom ikke nogen advarsel inden. -Og man når aldrig ind på badeværelset med dem!!! Håber ikke I andre er blevet smittet.
SvarSletJeg synes lige, at du skal kigge forbi hos Xo ein ding. Måske venter der en lille overraskelse :)
Mvh. Mette
Håber knægten er frisk igen og at du nåede med til julefrokost - jeg hader også bare når de er så små og kaster op - de bliver helt udmattede og forstår ingenting de søde pus...
SvarSletDu fortjener virkelig den overraskelse der gemmer sig inde hos xo ein ding ;)
... åh sikke en omgang du har været igennem. Det er sgu så hårdt når den ene afløser den anden med at være syge.
SvarSletHos os har vi snottet og hostet og jeg har lige overstået en lunge/hinde betændelse.
Vi krydser fingre for at ham den lille som igen ligger og hoster i sin seng, er rask til Jul
Stine:)