onsdag den 9. marts 2011

Update på fødselsdag og mere sygdom...

Ja ja, så er det bare mig med alt snottet og hosten der er her igen....vi lever endnu...såén da:-)

Men altså en kort update på Oscars 3 års fødselsdag...turen til Rasmus Klump restauranten i Århus var altså ik den store succes, faktisk syns jeg slet ik det var særligt børnevenligt. Men det er nok bare mig...Oscar var ik vildt imponeret, men jeg tror han råhyggede - bare dét at få alene-tid med mor og far PLUS en tur i Fætter BR...BONUS:-) Mor og far nød det også....pludselig var man tilbage i de nemmere dage, hvor man ik sku ha barnevogn, pusletaske, sutteflasker og 65 bleer med hver gang man sku til købmanden (okay, helt så slemt er det jo heller ikke, og vi ville bestemt heller ikke undvære:-)

Men det var nu skønt at være alene med vores store dreng...han er jo en rigtig charmetrold, som I kan se på billederne...Aftensmaden bestod af "kød, kartofler og gulerødder" for det havde den unge mand bestilt. Så det var jo noget af et fødselsdags festmåltid - Oscar dækkede selv bord med servietter i glassene og det hele...han var pavestolt, det bette menneske!

Fredag blev han heldigvis feberfri og det var jo skønt, for den stod på fødselsdags besøg hele weekenden...


Om søndagen var det fastelavns fødselsdag, så vi havde en prinsesse, en spiderman og en Buzz Lightyear rendende rundt i haven og der blev slået katten af tønden til den store guldmedalje...og vi voksne nød solens stråler for første gang i umindelige tider - lækkert!

Så fødselsdagen er nu officielt afsluttet og veloverstået...dejlig dreng, dejlige gæster, god mad og kage og lækre gaver til sønnike...kan det være bedre??

Men nu er vi altså tilbage i sygdoms sporet...desværre! Oscar har sovet i vores seng i nat sammen med Kim og han har hostet og grædt og snottet i et væk...jeg har så haft en syg Victor i armene hele natten inde i stuen, så jeg har siddet op og sovet de få timer det har kunnet lade sig gøre. Heldigvis tog Kim en omsorgsdag i dag, men han skal jo på job igen i morgen, så der må jeg på hesten igen...alone!! Mon ik det går....Victor er vist den slags barn som sover sig fra sygdom (i hvertfald i dagtimerne) for han har kun været vågen for at spise og blive skiftet i dag. Nu håber jeg bare at han sover bedre i nat...for jeg ved slet ik om kroppen kan tåle de mængder kaffe der ellers er tale om for at holde mig kørende i morgen:-)

Nå ja, her på falderebet...i skrivende stund er jeg i fuld gang med at blive moster! For allerførste gang...lillesøster skal have en babydreng og de har været på sygehuset siden i går aftes - nu må der da snart være sket noget! Glæder mig til at byde den lille nye baby dreng velkommen i familien:-)

Ha en dejlig aften derude og jeg håber at alle får en mere rolig nat end den jeg har udsigt til lige nu...

6 kommentarer:

  1. Ja, kender godt fornemmelsen, når man pludselig er alene med det ene af sine 2 børn, det er så nemt!? Har flere gange haft en sjov følelse af næsten ikke at have børn, når der kun er en.
    Men hvor er det dejligt når nr. 2 kommer tilbage fra farmor, farfar eller legekammeraten igen.

    Stine:)

    SvarSlet
  2. Jamen altså hvor er I hårdt ramt....føler virkelig med jer.

    Da jeg så de fine billeder kunne jeg ikke lige genkende den store dreng der sad i højstol med flag og det hele...indtil det slog mig, at det da er Victor :-) Wauw hvor er han dog blevet stor og dygtig ikke mindst, at han kan sidde så fint :-)

    Lyder spændende med den nye mostertitel....er der mon sket noget?

    Knus

    SvarSlet
  3. Hej....
    STORT tillykke med din skønne store dreng! Hvor ser han kær ud :-) Og den mindste - hvor er han også bare blevet stor :-) Følger jo med her på sidelinjen - ofte fra min telefon, da manden tager computeren med på arbejde for tiden.. hvilket betyder at det ikke bliver til så meget skriveri.
    Tak for din søde beskeder hos mig, de er blevet læst og smilet til :-)
    Sidder selv snotforkølet, med to syge børn, den mindste på penicillin for mellemørebetændelse ;-((( Det er MEGAhårdt og noget øv.. men mon ikke snart det får en ende?! Håber jeg.. Kram og tanker din vej:-)
    PS: vedr. 50´er kjoler kender jeg to gode steder eller flere faktisk, men det er jo her hvor jeg bor på Vesterbro, og der kommer du jo nok ikke lige forbi :-( Vi har nogle rigtig gode genbrugs/vintage butikker med MASSER af kjoler. Derudover en rigtig ROCKabilly butik på Istedgade.Hm, ærgeligt at du ikke bor lige i nærheden. God bedring..

    SvarSlet
  4. Stine; Du har helt ret, man kan næsten glemme at man har flere børn, når man har en hel dag med kun den ene...men det er så skønt når man genforenes - jeg har det tit sådan, at jeg nyder hvis Oscar er hos mine forældre eller Kim´s forældre i en dag eller to, men jo tættere vi kommer på at han kommer hjem igen, jo mere kan jeg bare ikke vente. Har taget mig selv i at løbe op af havegangen og ind af døren, fordi jeg bare ikke kunne vente med at se ham længere...:-)

    Mette; Tak for din søde omsorg..ja det er skisme hårdt med syge børn og når de så smitter hinanden tænker man at det jo aldrig får ende! Men mon ik det snart er ovre...Ja Victor er blevet stor, han sidder i en Bumbo stol, den er virkelig go. Han fik den i dåbsgave, og sidder kun lige 5 minutter af gangen - så kan han ikke mere:-) Men det er jo godt nok at øve sig:-)

    Og JA JEG ER NU MOSTER:-) Lillesøster fødte en stor dreng i nat ved kejsersnit efter 36 timers fødsel!! 4310 gram og 55 cm. så vi har det åbenbart med store børn i vores familie:-) Glæder mig sådan til at se ham senere i dag!!

    Barbara; 1000 tak for din søde kommentar...åh hvor er det da synd at I også er sygdomsramte..det er jo efterhånden det halve af DK´s befolkning der er syge! Vi skulle have noget hostestillende til Oscar, men det var der ingen af apotekerne der havde for det var UDSOLGT!!! Så der er bare mange syge lige for tiden...Jeg var selv ørebarn, så jeg føler med din lille pige...det er bare så skrækkeligt! Håber at I også snart er friske igen...

    Sender også masser af kærlige "blir rask" tanker til jer:-)

    Og forresten tak for tippet med kjole...desværre kommer jeg jo nok ik lige forbi kjøwenhawnstrup, men må forsøge mig i Århus - det kan jo være jeg er heldig:-)

    STORT KRAM TIL JER ALLE TØSER:-)

    SvarSlet
  5. Øv, hvor har I altså været hårdt ramt! Håber I er ovre det nu.

    Stort tillykke med din nye fine titel, som moster, det må være så skønt!! :)

    SvarSlet
  6. Hej Marie,
    Tak for din søde kommentar...vi sluttede (fårhåbentligt) sygdomsforløbet af i går aftes med at lille Victor kastede helt vildt op...utroligt at der kan være så meget opkast i sådan en lille baby! Men 7-9-13 har der heldigvis ikke været noget i dag, så nu håber vi at vi snart er ude på "den anden side" :-)

    Og tusind tak, det er STORT at være blevet moster - har dog kun set lille Andreas en enkelt gang, de nye forældre skal jo lige have lov til at finde sig selv igen inden vi begynder at komme rendende hele tiden:-)

    Ha en dejlig aften.

    Knus Malene

    SvarSlet