Min store dreng Oscar bliver 3 år i dag! HUH jeg får helt kuldegysninger ved tanken om at tiden allerede er gået så hurtigt....
Se bare selv....
Tænk engang at min store, dejlige dreng nu er 3 år, går i børnehave og har en bedste ven! Dét er stort!
Desværre er Oscar syg med snot, hoste og høj feber - det har stået på i 3 dage, så det er bare rigtig ØV. Jeg syns det er så synd at han er syg på sin fødselsdag, vi sku ha været i børnehaven med frugt og boller og holde fødselsdagsfest, men det kunne vi jo af gode grunde ikke.
I stedet har vi haft en hyggelig morgen herhjemme, far har nemlig fri, så vi har fået nybagte boller, the og fastelavnsboller her til morgen...og Oscar fik selvfølgelig sin gave, som han blev meget meget glad for:-) Han fik en musik bog og CD der hedder "Dansemus & Tumlebiller" - det er bare den mest geniale børne CD, det er så fint musik og der er super gode beskrivelser i bogen om de aktiviteter man kan lave med børnene i de forskellige sange. Der er også beskrevet fra hvilken alder man kan lave aktiviteterne, suppleret med de lækreste tegninger. Og så er bog og CD bygget op således, at man starter stille ud med nogle "morgensange" så børnene kan komme i gang med dagen på en rolig måde...så sættes tempoet af aktiviteter langsomt op og så slutter den stille af med en godnat sang, som er så rørende at jeg får tårer i øjnene hver gang jeg hører den! Den er virkelig super god, vil anbefale alle at købe den, hvis I har mindre børn (0-3 år ca.) (Den kan købes på http://www.spillebillen.dk/ - så er der også lige gjort lidt reklame:-)
Nå men altså efter musik og dans her til morgen, blev Oscar altså træt...han har jo egentlig fin energi om morgenen og i løbet af formiddagen, hvor der ingen feber er, men så når eftermiddagen indtræffer er han helt færdig og har høj feber igen....vi kørte til vagtlægen forleden aften da temperaturen sagde 40.5!! Stakkels lille Oscar....
Lige nu sidder han og slapper af med "Ludo" - kan I huske den børnetime??? Den var bare genial...så han tager lige en slapper, mens mor blogger lidt...Far er inde og træne og når han kommer hjem, sender vi Victor ud til farmor og så skal Oscar med mor og far ALENE (ret vigtig detalje når man stadig er ved at vænne sig til at være storebror) på tur....vi skal spise frokost på Rasmus Klump Pandekagehuset i Århus - vi tænkte at det kunne han nok godt lige klare, for det er også lidt synd at der slet ik sker noget i dag...og får han det for træls kan vi jo bare vende om og køre hjem.
Her er lidt billeder fra morgenes hyggestund....
Tillykke Oscar...min store dreng...mit livs lys!





Stort tillykke med ham.. synd at han lige skulle være syg idag, men jeg håber I får en dejlig dag alligvel.. :)
SvarSletKH Rakel.
Stort tillykke med ham. Hvor synd at han er syg, men han ser godt nok skøn og dejlig ud alligevel. Store 3 årige dreng. Hvor dejligt at han får mor og far for sig selv. Det er bare så vigtigt at gøre nogle gange. Både for barnet men også for forældrene. Det er bare så dejligt og specielt med enetid :-)
SvarSletHa' en dejlig dag med pandekager og snotnæse.
Kram Ulla.
Stort tillykke med. Håber han snart får det bedre.
SvarSletKh. Louise
Hov der skulle selvfølgelig stå; Stort tillykke med ham:o)
SvarSletHan ser lidt sølle ud. Så er det jo godt han er en stor stærk dreng på tre år. Tillykke.
SvarSletÅh tillykke med Oscar - det ser nu ud til at have været en helt speciel dag trods sygdom. Bogen lyder spændende, vil lige skrive mig bag øret og kigge nærmere på. Rigtig god bedring også :-)
SvarSletFortsat god dag
Knus herfra
Kære allesammen, tusind tak for jeres søde fødselsdags hilsner. Vi havde en god dag på trods af feber og snot...pandekagehuset gjorde ik det store indtryk, dog var det meget hyggeligt...tror det var mere spændende at komme i Fætter BR og at vi efterfølgende mødte min onkel i Rema, som lod ham vælge lige hvad han ville på slik hylderne:-)
SvarSletNu er Oscar heldigvis frisk igen, lidt snotnæset er han nu stadig, men ingen feber og humøret er højt igen. Så vi holder fødselsdag hele weekenden...og i morgen skal vi slå katten af tønden, det blir sjovt:-)
Endnu engang, tak for alle jeres søde hilsner:-)
Knus Malene
PS. Og jeg kan lige hilse og sige at den bog og CD bare er et HIT - den kører hele tiden og man blir slet ik træt af den...jeg græder lidt i smug hver gang vi når til godnat sangen:-) Den er så rørende:-)