Oscar og jeg var på hygge tur med veterantoget i sidste uge. Det var en super hyggelig tur. Vi stod på ved Regnskoven i Randers og kørte til Langå og retur igen.
Ikke verdens længeste tur, men den times tid var også meget passende, for én, der er 4 år og aldrig har prøvet at køre med tog før.
Landskabet var virkelig flot og vi havde solen med os den dag - herligt.
Og så var det jo de sødeste bedstefar typer, som var "tog-mænd" i de flotteste uniformer - og vi fik skam rigtige gammeldags tykke pap billetter, som tog konduktøren kom rundt og klippede som i gamle dage. Oscar var meget stolt, da han rakte billetten frem. Og de havde en hyggelig gammel service vogn, hvor man kunne købe slik og sodavand og andet godt.
Og da vi standsede i Langå var der tid til at komme ud og se lokomotivet og hilse på togføreren og se fyrbøderen (ham der skovler kul, hedder han ikke det??) Det var rigtig spændende.
Men det aller fedeste ved turen var, at den vogn vi sad i, var nøjagtig den vogn, som blev brugt i "Olsen Banden på sporet" - den hvor politiet er på udflugt i vognen. Og når man hedder Oscar og er 4 år og synes at Olsen Banden er verdens 8 vidunder, så var det en ret fed detalje:-)
Vi sluttede dagen med en hestevogns tur i Randers´ gader, en tur på McDonalds til frokost og så i Toys`R Ùs og købe riddere til den nyanskaffede ridder borg.
Herlig dag. Også for mor:-)








Ingen kommentarer:
Send en kommentar