onsdag den 2. maj 2012
Det spirer og gror...
Her er mine små spirer på vej mod solens stråler...ååårh hvor de strækker sig. Næsten dem allesammen. Purløg og bønner gider ik rigtig endnu. Så jeg er spændt på om de kommer. Men ærter, salater, radisser og morgenfruer nyder godt af en tår vand og den varme sol....
En lille klase af vores flotte tulipaner. De har slået sig ned i ly af vores store hyld på ende gavlen af huset...lige dér hvor formiddags solen er allerbedst.
Min kristjørn blomstrer nu. Det vidste jeg ikke at den skulle. Jeg har ikke specielt grønne fingre, så jeg lærer noget nyt om min have hvert år og hver sæson. I dag er jeg faktisk også langt mere grøn i den anden ende af kroppen - jeg har nemlig slået græs...i bare tæer!
Vores lækre grønne hyld, som for bare 1½ uge siden kun var grene og bitte små skud! Den har fart på. I år skal vi både have fritterede hyldeblomst klaser, hyldebær marmelade og suppe og saft. I år SKAL det være!
En ensom mælkebøtte, der har slået rod ved siden af en rosenbusk, som endnu kun er bare grene. Jeg er ikke vilde med mælkebøtter i min græsplæne. Men det er faktisk synd. For den er da meget sød.
Jeg TROR nok at denne fine lille busk er en magnolia. Jeg har kigget i min have bog og har fundet én, som ligner. Og den hedder altså magnolia. Den blomstrer ikke fuldt endnu, men NÅR den gør, er den SÅ smuk...
Vores dejlige træ midt i haven...jeg ved ikke hvad det er for et træ. Det minder meget om et japansk kirsebær træ når det blomstrer, men det er ikke sådan ét. Det bliver helt pink og lyserødt når det blomstrer og er så smukt. Jeg synes altid det minder om russisk salat, så herhjemme er træet døbt til at hedde "Russisk rødbede træ"
Dette er et billede af himlen i formiddags over vores hus. Jeg lyver ikke. Det ER altså taget lige gerade aus i luften. Fantastisk.
Håber din himmel har været lige så blå og fuld af solskin i dag?
Etiketter:
Haven
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)









Weeeeee - dejligt indlæg, nu glæder jeg mig endnu mere til jeg skal have jord under neglene :)
SvarSletKh Marie
Det ER altså også hygsomt Marie - og nu har der været varme og sol et par dage siden jeg tog billederne, så NU spirer de endnu mere:-) Er bare spændt på, om jeg kan få dem plantet i jorden med succes...HUH mon det blir en cliffhanger?!?!! :-)
SvarSletDejlig lørdag aften til dig.
Kh. Malene