Sådan ser min julehjælp ud i år.....
Pakket og klar til afsendelse til 3 familier, som ellers ikke har mulighed for at give deres børn den samme magiske og dejlige jul, som mange andre forældre har.
Flere af jer kender helt sikkert konceptet fra facebook - til de af jer der ikke gør, vil jeg lige kort fortælle...
En skøn skøn kvinde har oprettet en side som hedder Julehjælp. Her kan de forældre, som ikke har midlerne til at købe julegaver til deres børn for (altså KUN til børnene) sende deres børns alder og ønsker ind på ønskesedler, helt anonymt - det er kun administratorerne, som har de rette adresser.
Så kan man sidde og kigge ønskesedlerne igennem og spotte de ting som man gerne vil give...det er som regel gode brugte ting man giver. Det kan være tøj, sko, legetøj som ens egne børn er vokset fra eller aldrig bruger, bøger eller andet. Man matcher selv ud fra ønskesedlerne.
Man skriver en kommentar på den konkrete liste om, at man gerne vil give en gave til det pågældende barn og så modtager man adressen i sin besked/andet indbakke på facebook.
Så pakker man fint ind (det er valgfrit, men jeg elsker at pakke gaver ind, så det har jeg gjort) og sender det afsted til familien.
Voila - det eneste det koster er lidt opfindsomhed, en portion næstekærlighed, lidt ting og sager og en omgang porto!
Jeg har valg at sende gaver til 3 familier - i alt 10 børn.
Vi er bestemt ikke rige hjemme hos os og har ikke alverden at give af, men lidt har også ret.Og det giver så god mening for mig at være med til at bidrage til lidt jule magi for nogle børn og måske være med til at fjerne lidt bekymringer og pres på nogle forældre skuldre...
Så skynd jer ind og find julehjælp på facebook - det gir mening!

Åh et fint koncept og det vil jeg super gerne også. Synes ikke jeg kan finde et lonni dit indlæg, kan du måske dele dermed os?
SvarSletJa det er bare en rigtig god ting...hvis det var et link du mente, så kan man kun hjælpe på denne måde gennem facebook, så hvis ikke man har en profil der er det en skam. Men er helt sikker på, at der er masser af andre gode initiativer rundt omkring - og mit formål var også at få sat fokus på vigtigheden af at hjælpe hinanden:-) Missionen er lykkedes:-)
SletDet var et link, jeg mente (hvad er et lonni mon?? hi hi) Men hvad skal man søge efter på facebook?
SletJulehjælp selvfølgelig - læste vist med halvvågent sind i morges. Tak :-)
SletSuper fint koncept! Og skønne gaver, de vil utvivlsomt bringe masser af glæde!
SvarSletJa det er bare så godt fundet på Pernille - synes også det er skønt at der sidder mennesker, med så stort overskud rundt omkring at de finder på at starte sådan et projekt op :-) Jeg håber også gaverne kommer til at vække glæde :-)
SletHvor er du god! Super fedt koncept, jeg tjekker bestemt siden ud :-)
SvarSlet