Til min fødselsdags fest i lørdags havde jeg lavet tapas menu, og selvom jeg tænkte "ork, det er da nemt at lave" så er der alligevel en del arbejde med det...jeg stressede totalt den sidste time inden gæsterne skulle komme, men heldigvis havde jeg manden til fuld disposition, så han blev hundset lidt med og hjalp enormt meget (TAK skat:-)....
Men resultatet blev rigtig godt, gæsterne var tilfredse og mætte, så det må ha været ok:-)
Menuen bestod af;
- 3 slags brød (alm. hvidt brød, spelt brød, valnødde brød)
- Grøntsags stave og sugar snaps
- Honning melon med parmaskinke og hjemmelavede crissini stænger
- 2 slags tapenader, aioli og hummus
- Hjemmelavet pesto
- Tun mousse
- Lakseroulade med krydderurte fyld
- Blinis med laks, rejer, krydderurte dip og stenbidder rogn
- Friske rejer
- Kæmpe rejer stegt i hvidløgs smør
- Butterdejs tærter med bacon fyld
- Lyst brød grillet med gedeost og sweet chili
- Brændte mandler
- Paprika mandler
- 4 slags oste og frisk ananas
- Jordbær dyppet i chokolade og knuste pistaciekerner
- 2 slags knækbrøds sticks
- Okse carpaccio med olivenolie og parmesan
- Dadler med fyld af gorgonzola og baconsvøb
- Stegt chorizo
-Små crostini med 2 slags fyld; oliven tapenade med bøfmozarella og tomat + soltørret tomat tapenade med grillet aubergine og bøfmozarella
- Desserten var små sarah bernhard kager og en moca chokolade mousse med knuste hasselnødder og høvlet hvid chokolade
Jeg var meget bekymret for om gæsterne nu også ville blive mætte af menuen, men der var masser af mad til overs og ingen gik sultne fra bordet...så det må vel betegnes som en succes?? :-)





Hold da fest! Det ser guf ud og må have været en kæmpe opgave at lave!!
SvarSletTAK:-) Altså jeg er jo nok også lidt stolt af at det lykkedes, siden jeg føler at det berettiger sig til en indlæg for sig selv, hi hi:-) Men det er bare så skønt når noget man har knoklet med lykkedes og intet af det går galt:-) Og JA det var lidt af en opgave:-)
SvarSletMums, det ser godt ud. Og hvor er det en flot farve bluse du har på, den klæder dig.
SvarSletWauw, hvor lyder det bare lækkert det hele!! Virkelige heldige gæster :-)
SvarSletOg tillykke!!
Kh Ulla.
Maria; tusind tak for komplimentet - det var et panik køb dagen før festen - havde lige 20 minutter til at finde et outfit:-)
SvarSletUlla; tusind tak, det tager jeg som en stor kompliment fra en kender som dig:-)
KNUS Malene
...og så sidder jeg her kl.16.26 og blir´ total sulten(!) HOLD NU OP en lækker menu, forstår godt at du stressede :)
SvarSletkh
Mundvand, savl og lækkersulten kommer væltende ind over mig. Hold nu op en lækker menu`
SvarSletMalene du er for sej. Næste gang jeg skal lave tapas er du en selvskreven gæst, men så skal du også love at hjælpe mig lidt i køkkenet ;)
SvarSletKnus
Er lige kommet hjem med de fedeste støvler fra centeret :)
Et stort tillykke og mums hvor ser det lækkert ud. Jeg bliver helt sulten
SvarSletStine:))
Tusind tak allesammen - dejligt at få lidt credit når man har knoklet for et lækkert resultat:-)
SvarSletKnus og dejlig lørdag aften til jer alle...
PS. Og Birthe....det er en aftale:-)