Dåbsforberedelserne er i fuld gang....vi skal have Victors barnedåb den 13 februar, så jeg er så småt ved at have styr på alle detaljerne. Vi skal holde en meget casual og afslappet dag med nærmeste familie og venner, så det bliver en lækker brunch i det lokale forsamlingshus.
Indbydelserne er sendt og bordpynt, duge og lys osv. er også ved at være på plads...vi vil gerne holde det enkelt, så pynten bliver hvide gerbera i enkelte vaser og så har vi lavet aftryk af Victors fod som kommer til at ligge ved hver enkelt kuvert - det syns jeg er meget sødt:-)
Det eneste jeg selv skal lave af maden er selve dåbskagen og den har I jo set "test-kagen" til i et tidligere indlæg, men jeg tænker at I nok godt kan tåle at se den igen (for jeg er så stolt af resultatet at jeg er nødt til at blære mig igen!!:-)...de eneste ændringer er tyndere bunde og mere "snask"...og så skal den jo pyntes med Victors navn og dåbs dato osv. Har også købt nogle små blå sukker blomster og hjerter til at pynte med.
Derudover vil jeg lave "baby" cupcakes og pynte fint...så er der lidt forskelligt til kaffen, men derudover er det vores søde "mad-dame" som ordner resten af maden. Og der er alt hvad hjertet kan begære i en brunch....pandekager med fromage fraish, ahornssirup og friske bær, scrambled eggs med pølser og bacon, 3 slags hjemmebagt brød, pølsefad, ostefad, frugtfad, 2 slags tærter og 2 lette salater og grøntsags stave....uhm, det blir bare lækkert! Jeg glæder mig og jeg er sikker på at det nok skal blive en super hyggelig dag...
Jeg er jo også begyndt på skole nu. Faget "Lederskab" på akademi merkonom uddannelsen med speciale i ledelse. Var afsted for første gang i går aftes, det var skønt at være afsted til noget "voksent" så det hele ikke kun er bleer og sutteflasker:-) Søde med-studerende og en motiverende lærer, så det er jo dejligt! Men jeg kommer til at få min sag for denne gang - da jeg læste "ledelse i praksis" gik det super fint, men fandt lige ud af i går at mængden af læsestof er meget meget større ved dette fag....i princippet burde jeg jo have masser af tid til det nu hvor jeg har barsel, men jeg kan sku ik huske hvornår jeg sidst har haft så travlt som jeg har for tiden...jeg farer afsted til alverdens ting, zumba, træning, mødregruppe, skole, mor i bevægelse og alt muligt andet - og jeg klager skam ikke, for jeg nyder det virkelig! Men kan godt mærke at tiden er lidt knap, når der også er alt det herhjemme, børn, mand og hus....meeeen....mon ik jeg når det hele - det plejer jeg jo!
Jeg plejer jo at læse masser af bøger, specielt krimier...men det er disse bøger, som kommer til at pryde mit natbord de næste 4 måneder - ikke meget krimi over det, men jeg er sikker på at jeg nok skal finde det spændende alligevel:-)
Ellers er der ik så meget nyt under solen...eller jo det er der egentlig, jeg skal i byen med mine veninder på lørdag - en af tøserne fra vores lille pigeklub bliver 30 og det skal fejres med drinks, natmad og bytur og jeg GLÆDER mig helt tosset! Det er jo efterhånden ved at være længe siden jeg sidst har festet, så det blir bare så fedt! Har arrangeret at Oscar skal sove ved mine forældre så Kim kun har Victor hjemme - så sover jeg nemlig hos en veninde inde i byen, så jeg skal ik engang op til børn eller noget...WEEEHUUUUUU!!!! :-)
(Nu lyder det som om jeg ik gider være sammen med mine børn...det er altså ik tilfældet - af og til trænger man bare til at svine sig til i drinks, shots og 80´er musik sammen med sine "home-girls":-)
Weekenden efter har vi jo barnedåb og ugen efter igen skal Kim og jeg til Volbeat koncert - HUH det glæder jeg mig også til! Så der sker faktisk en masse skønne ting for tiden...lækkert:-)
Hva med jer piger, skal I lave noget spændende denne weekend???






Hvor er det en flot kage! You go, girl!
SvarSletOg så lyder det jo bare alletiders med barnedåb, ledelses-uddannelse og dejlige weekend-planer! Nogle gange kan man lige knibe sig selv i armen og nyde nuet. For livet er da dejligt...
Den kage er simpelthen SÅ flot!!! Hvor har du fundet inspiration? Kunne godt overveje at bevæge mig ud i at lave sådan en fin kage, til nogle gæster. Det er da for blæret;)
SvarSletClara Gry; tusind tak - jeg var også pave stolt:-) Og ja, det er skønt når det hele bare "kører" og går op i en højere enhed...så er det man skal huske at nyde det inden det går for stærkt! :-)
SvarSletChristina; Eeeej tak skal du have - jeg rødmer helt:-) Altså indholdet af fyldet var det samme som jeg lavede til vores bryllupskage, men kombinationen af bundene fandt jeg selv på...det samme med pynten og dekorationen...og det er faktisk utrolig let, så det skal du bare kaste dig ud i:-)
Hej Malene - Sender en masse tanker til jer denne weekend - håber Victor får en fantastisk barnedåb - kagen ser godt nok lækker ud :-)
SvarSletKnus
Kære Mette,
SvarSlet1000 tak, tænk at du huskede det:-) Vi havde en skøn dag med familie og venner...lækker brunch...flotte gaver...unger der legede over alt...lige som det skulle være:-)
KNUS Malene