Dagen derpå....i dag er der ro i huset, ingen stress, ingen syge børn, ingen andre end mig og Victor (som sover sødt i barnevognen:-) Så jeg drikker the, spiser rester og ser billeder fra dåbsdagen i går...og I skal da ikke snydes for at se med:-)
Vi havde en skøn dag - meget kold, blæsende og med sne - men rigtig hyggelig. Vi var 22 voksne og 6 børn, venner og familie i skøn pærevælling! Selve dåben var i Asferg kirke kl. 9.00 og derefter havde vi inviteret til brunch i forsamlingshuset på den anden side af gaden.
Min søde kollega og hendes søn kom og lavede en super lækker brunch, der var virkelig alt hvad hjertet kunne begære! Og vi blev SÅ mætte...og der var SÅ meget tilbage:-) Så jeg har brunch rester nok til flere dage...uhm, pandekager, oste, hjemmebagte brød, kager og pålæg i alle afskygninger, frugt og grønt...MÅMS!!
Victor fik også en masse skønne gaver....
500 kr. af farmor og farfar
500 kr. af olderne Pedersen + bogen "Mit første år" + en lækker hjemmestrikket trøje
300 kr. af olderne Nielsen
Indgraveret bestiksæt med Bamse & Kylling af bedstemor og bedstefar
Smykke ("hundetegn") i sølvkæde med navn af moster og onkel
Bumbo stol med playtray og rangle-bide-legetøj af tante Sis, Onkel Karsten, Kaya & Storm, Onkel Mic og Noah
Gavekort på 350 til Ønskebørn af Per
"Barnets Bog" af Bjørn og Cille
Barbarpapa lyskæde af Lotte & Cille
Barbarpapa lyskæde af Faster, Anders og Malte
Hæklet rangle fra Zebra af Malte
Bondegård fra Krea af Thomas, Maria og Oliver
Super dejlige gaver og stort set alt sammen fra ønskesedlen...skønt!
Da vi havde spist hva vi kunne kom KAGEN på bordet...og ja, så spiste vi lige lidt mere:-) Jeg var jo meget spændt på at lave den her dåbskage, men jeg syns selv den blev okay....:-)
Da gæsterne tog hjem, tog farmor og farfar børnene med hjem til os, så manden og jeg kunne få ryddet op og gjort rent i forsamlingshuset...det var et par trætte børn vi havde i går aftes og Oscar sov 2 minutter efter han ramte puden!
Alt i alt havde vi en dejlig dag...se bare her:-)
Hele den lille familie...
Fuld gang i legende børn og gæster der snakker...
Dåbskagen....med indhold af 2 lyse bunde og en kompakt chokoladebund, hindbær mousse og tobleronecreme!
Gavebordet...
Bedstemor hjalp lige med sutteflasken da hovedpersonen blev sulten...
Fuld gang i ungerne...
Bordene står dækket og klar...
Er det ik en sød aubergine pingvin??
Den lækre brunch...
Bedstefar, Oscar og onkel får en snak på scenekanten..
En trææææt Oscar sidst på dagen:-)












Det lyder til, at I har haft en skøn dag med mange dejlige mennesker og lækkert mad:). Og sikke en masse skønne gaver han har fået.
SvarSletVh. Louise
Tillykke med dåben af lille Victor
SvarSlet- og tak fordi du vil dele den med os i ord og billeder:-)
Der står også en dåb for døren i nærmeste fremtid her i huset, dog skal vi lige blive enige om navnet til Lillebror først (det er nu nok også en meget god idé, tror du ikke?) ;-)
Stort tillykke, og MUMS hvor lyder den der kage altså bare tæskelækker!
Knus Louise
Louise, ja det var bare en rigtig hyggelig dag:-) Der er altid sådan en dejlig stemning til en barnedåb:-)
SvarSletLouise, tusind tak for din hilsen...og endnu engang tillykke med din lille prins, har jo set billeder og læst dine indlæg om fødslen - han er SÅ skøn og det var meget rørende læsning:-)
Ha en dejlig dag begge Louise´r :-)
Knus Malene