fredag den 29. juni 2012

Noget om drenge og Olsen Banden...

Man kan sagtens være vild med Olsen Banden, selvom man kun er 4 år!

Oscar er VILD med Olsen Banden og hvis han kan få os overtalt til at sætte det på, så gør han det.
Vi er lidt tilbageholdende med at lade ham se det for meget, for der er jo en del sproglige vendinger deri, som Oscars ører absorberer som var det toner fra Muddi & Salamidrengene!

F.eks. sagde han til mig sidste efterår....
"Mor...sku vi ik sige, at jeg var Tommy Seebach og så var du et sindssygt kvindemenneske?"
Og NÆ - det syns jeg da ik at vi sku. Det var lige i den periode, hvor han så Olsen Banden lidt for meget og hørte Tommy Seebach på youtube med "under stjerne på himlen" - utroligt, hvordan de 2 ting kan kobles sammen i et lille hoved.

Men altså i dag kom Oscar med denne her legetøjs figur (som egentlig er en Dupont & Dupont ting fra TinTin), og sagde....
"Ej mor, syns du ik bare ham her ligner Bang Johansen helt vildt?"


Og JO....det gør han faktisk - hatten, stokken, habitten....det er skisme ik meget galt!

Fantastisk med børns hukommelse og kombinations evne og fantasi:-)

2 kommentarer:

  1. Hahaha - det var da en fantastisk kommentar han kom med, men kan da godt forstå at du ikke vil være det sindssyge kvindemenneske:-)
    K.h. Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg siger dig Christina, den slags kommentarer har han leveret mange af!! Jeg har en bog, hvor jeg noterer alle de gode citater og der er MANGE! Og han er altså kun 4 (sikke en konfirmations sang det kunne blive i den sidste ende, hi hi:-)
      Ha en dejlig aften.
      Kh. Malene

      Slet