mandag den 18. juni 2012

Madplan af den sundere slags

Vi har simpelthen spist SÅ dårligt på det sidste. Altså virkelig skidt mad, for at være 100% ærlig. Og faktisk har vi gået og haft det skidt i både krop og sjæl. Begge voksne. Og haft umulige unger.

Det laver vi om. Nu.

Uden at blive fanatiske. Vi skal stadig kunne hygge os om fredagen til Disney Show. Bare med "hygge" i en bedre kvalitet og så i mindre mængder. Så er der sammenhæng i tingene.

Jeg har lånt 12 forskellige "sund mads" kogebøger på biblioteket i dag. For selvom vi godt ved hvad sund mad er og hvad vi bør spise, så er det alligevel svært at blive ved med at finde på lækre retter og måder at variere maden på. Så er det skønt med lidt inspiration.

Derfor ser ugens mad plan således ud:

Mandag:
Cremet kartoffelsuppe med hjemmelavede croutons, ristet parmaskinke, fromage fraish og ostebrød on the side

Tirsdag:
Ris taffel med karry kylling og diverse tilbehør (ris, chutney, banan, kokos, ananas, rosiner, peanuts mv.)

Onsdag:
Sunde deller med hjemmelavet kold (mager) kartoffelsalat + råkost on the side

Torsdag:
Ovnbagte kyllinge lår med tabouleh (bulgur med fint hakket agurk, tomat, bredbladet persille, øko abrikoser, mynte mv.) + hjemmerørt mild tzaziki og naan brød

Fredag (Mor er ikke hjemme):
Tærte med råkost on the side

Lørdag:
Hjemmelavede pizzaer i Weberen med salat

Søndag:
"Tapas-rester" - hvis der er rester fra ugen, prøver vi at gemme det til søndag og så laver vi en tapas buffet med alt muligt forskelligt. Og så spæder vi op med noget grønt, lidt groft pasta osv.

Hvad skal I spise i denne uge??

2 kommentarer:

  1. Hej Malene.
    Jeg kunne ikke lade være med at smile over din nostalgiske kommentar hos Karlabumbum. Og jeg kunne ikke lade være med at google lidt bagefter. Jeg faldt over dette:

    http://www.ebay.de/itm/Bunte-Ballone-Lernspiel-von-Ravensburger-/261050322754?pt=Lernspielzeug&hash=item3cc7cfcf42

    Nu er tysk ikke min stærke side, men er det ikke det spil fra din barndom?

    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Neeej hvor ER du altså SØD Malene - det er jo lige præcis sådan et spil!!!! Hold nu op det bringer minder:-)
    Tusind tak for tanken og linket:-)
    Ha en dejlig torsdag aften.
    Kh. Malene

    SvarSlet