I fredags kidnappede jeg min mand! Til et sted så eksotisk som Videbæk ved Ringkøbing (vestkysten, hvis nogen sku være i tvivl!) Han blev 30 i torsdags, og gaven fra mig var overnatning på hotel GANZ ALLEIN! Som i "ohne Kindern" (jeg kører åbenbart tysk uge, ved ik lige hvorfor!!!)
Vi havde bare en skøn tur, selvom det kun var fra fredag eftermiddag til lørdag middag var det rendyrket nydelse og luksus at kunne:
- Spise 3 retter lækker mad uden at hugge det i sig fordi "nogen" sku tisse
- TALE sammen om dybere ting end "hvem køber bleer" og "vi er udgået for mælkeerstatning" uden at blive afbrudt
- Drikke god vin uden dårlig samvittighed over at føle sig en smule vissen og fjalet efter 1½ glas (fordi det er så længe siden man sidst har fået noget med en snert af procenter!)
- Gå hen og spille pool og føle sig laber når man skulle skyde, fordi man havde lange støvler på og kunne læne sig ind over poolbordet (og lykkeligt lade som om røven ikke var 3-4 numre for stor!)
- Gå i seng og sove en hel nat uden af blive afbrudt af "jeg er tørstig" eller "jeg skal tisse" eller "jeg vil ind i jeres seng"
- Stå op og gå i bad i fred og ro
- Spise en lækker morgebuffet sammen med en skøn mand (som syns man er laber når man spiller pool selvom røven er 3-4 numre for stor! :-)
Og så er glæden bare SÅ stor når man kommer hjem igen til de kære små tossehoveder....Oscar og Victor havde dejligt selskab herhjemme af bedstemor og bedstefar, som i øvrigt var medsammensvorne i hele
kidnap´s historien! Og Oscar fløj os om halsen af glæde da vi kom hjem...og lille Victor smilede bare...helt op i øjnene! Kan man ønske mere - både en skøn overnatning og så den dejlige gensynsglæde når man kommer hjem? Det sku da lige være, hvis ens energi og humør var helt i top efter sådan et døgn...nåååh jo - dét fik vi jo også...i feel lucky!
Både i går og i dag har vi haft bragende godt vejr...jeg har nu haft bare tæer i mere end 2 døgn - intet mindre end fantastisk! Jeg vil aldrig mere have strømper på....måske lige i morgen, for der sku det blive koldt igen! Men SÅ vil jeg heller aldrig mere have strømper på (før til efteråret:-)
Vi har nydt vejret i dag med grill og spisning på terrassen...det blev dog en smule koldt til sidst, for det trak lidt ud med at få vores lækre kartoffel pizza klar (den fra Rollinger & Roulader - prøv den!) Spørg mig ik hvorfor, men hver eneste gang (som i hver E.N.E.S.T.E gang!!!!) vi griller, så tager det mindst 3 kvarter mere end beregnet at lave maden...selvom vi starter grillen kl. 16.00 så tager det næsten altid 3 timer før der er mad på bordet...meget mystisk! Men god blev pizzaen i hvertfald og med en frisk gulerods råkost til kan det jo ik gå helt galt:-)
Jeg har også lavet hjemmelavet müsli i dag - mødregruppen kommer på besøg i morgen formiddag, så der skal jo kræses lidt. Hjemmebagte cookies er det også blevet til, dejen til bollerne står og hæver i køleskabet og så tror jeg der skal bikses sammen til en omgang kanelsnegle og thebirkes i morgen tidligt også (hvis jeg når det!) Men jeg er ved at have et super godt lager af opskrifter der udstråler "hold kæft mand, jeg svømmer bare i overskud, så jeg laver ik andet end at sylte og bage" men i virkeligheden er det opskrifter a la "smid ca. 6 ingredienser sammen og lad det stå natten over så har du boller uden at få dej på fingrene"...og dét er genialt! Alle favorit opskrifterne er tapet fast på indersiden af mine køkkenlåger, så er de lige ved hånden når husmoderen går i krig:-)
Nå ja, jeg var lige ved at glemme noget meget vigtigt...vi går i gang med at lave værelse til Victor onsdag i påsken (vi = Kim og hans bror laver det, mens jeg tager ungerne med på camping ved bedsterne). Men "at lave værelse" her hos os betyder altså også "tage en bid af stuen" for vores hus mangler lige det der sidste værelse...så nu ryger min spise afdeling i stuen til fordel for lillebrors værelse - men det offer gør jeg med glæde:-) Og jeg glæder mig til at lave værelse til ham, jeg er gået i gang med at bestille ting og sager, sy diverse og male møbler...han skal nemlig have et retro værelse (far ved det bare ik endnu:-) Og se så her hvad jeg fandt....kræmmermarked 5 minutter i lukketid....en af de originale...til 75 kr!!! Dét er da et fund!?!?!?!
Jeg har også bestilt plakater fra minimega i dag til begge drengenes værelser...Oscars værelse skal nemlig også have en overhaling, for nu er vores store dreng helt blefri (natten undtaget selvfølgelig) så puslebordet skal ud og ind til lillebror. Så Oscars værelse skal laves lidt mere "stor drenget" og han skal have et lille tegnebord og en masse nye fede ting - HUH jeg har mange ideer (det eneste jeg mangler er penge, kender I det??)
Nå men nu må jeg lige svinge omkring stuen og gøre det sidste klar til i morgen, kigge ind til mine øjesten og putte dynerne lidt tættere om dem, kysse dem på panden...vække manden som snorker på sofaen og gå til køjs:-)


Jeg bliver helt fyldt af energi af at læse dit seneste indlæg, og glædes på dine vegne.
SvarSletDet lyder som et skønt alene døgn sammen med manden din:)
stine
Ja jeg bliver da også helt glad bare af at læse om jeres weekend. Ih det lyder dejligt! Og jeg glæder mig til at se nogle billeder af de nye drengeværelser (hvis du da lægger dem ud?).
SvarSletSkønt indlæg og det stråler jo nærmest af ny energi - fantastisk :-)
SvarSletVi overvejer faktisk en gasgrill, fordi vi elsker at grille men det tager virkelig som i virkelig også lang tid for os. Ja det er da hyggeligt men vi sidder også altid og fryser og ungerne har kun spist brød fordi de ikke kan vente længere :-)
Lyder som skønne opskrifter du har på dine køkkenlåger :-)
Stine; tak for din søde kommentar...det var virkelig også et energi boost af format - det er den slags man skal huske (så når man at holde sølvbryllup og den slags:-)
SvarSletEdith; Du kan tro jeg lægger billeder ud....er allerede i gang med at samle små ting diverse steder, bestille tapet og der er kommet plakater fra Minimega...så når jeg lige får snøvlet mig sammen skal jeg nok lægge billeder ind af projektet "so far":-)
Mette; Tja det var måske det man sku gøre i stedet for...det med gasgrillen! Men det er altså bare ik helt det samme...og manden fik jo den store Weber i fødselsdagsgave sidste år, så jeg får nok ik held med at foreslå en udskiftning:-) Men det med brød til ungerne og frosne voksne og børn lyder helt bekendt, ha ha...:-)
Ha en skøn weekend og påske alle 3:-)
KNUS Malene