tirsdag den 19. februar 2013

Tilfældige fakta om mig...

Der er en rigtig sjov leg i gang på Instagram, som er flyttet med ind i blogland. "Del 5 ting om dig selv" hedder den - jeg synes det er meget sjovt!

Jeg så at Mie ovre på Pralerier havde lavet et indlæg (det skulle i tjekke ud, det er rigtig sjovt at læse og lære om hinanden), og så ville jeg også lege med.

# Jeg har stort mellemrum mellem mine tænder og jeg hadede det da jeg var barn. Så meget, at hver gang jeg tyggede tyggegummi, så formede jeg det og satte det bagved mine tænder så det lissom sad fast. I håbet om, at mellemrummet ville forsvinde. I tyggegummi.

# Jeg har en entertainer gemt dybt inde i min sjæl. Den kæmper for at komme ud, men den er viklet ind i blufærdighed og manglende tro på sig selv. Men den kigger tit forbi, som regel forklædt som fransk klovn.

# Jeg er et meget følsomt menneske. Særligt når det gælder mine børn. Men også før jeg blev mor. Især hvis andre mennesker roser mig (eller mine børn), så står jeg ofte dér med tårer i øjnene. Min mand driller mig lidt med det, men jeg har en regel om, at hvis det ikke triller ud over kanten af øjet (men derimod falder tilbage og forsvinder) så er det ikke at hyle. Rigtigt.

# Jeg tror jeg er født i et helt forkert årti. Jeg ville have været den perfekte husmoder i 50érne - pæn kjole med skørt underneden, fine lakerede pumps, bløde krøller og handsker og hat når jeg skulle ud. Vil nok ikke helt indrømme det, men jeg ville gerne ligne Søs fra "Far til 4" filmene. Eller Malene Schwartz. Eller Ghita Nørby. For hun er også sjov.

# Jeg har kørt motorcykel da jeg var lidt yngre. Jeg elskede det. Både farten og den store maskine. Men lige så meget elskede jeg at gøre noget, som normalt kun er for "drenge" - vise at jeg også kan! Kald mig bare rødstrømpe, for det er jeg nok lidt. Men jeg savner at køre motorcykel - det var en sjov tid.

# Jeg har SÅ mange ideer og ting jeg gerne vil. Men det er sjældent at jeg får dem ført ud i livet. Jeg er idemager. Iværksætter. Men er ikke altid god til "det lange seje træk". Det gad jeg godt lære.

# Da jeg var barn havde jeg kæmpe store gyldne bløde krøller. En dag jeg så fjernsyn hos mine bedsteforældre, var der en pige som kunne blive usynlig når hun tog sit tyggegummi bag øret. Det ville jeg også prøve. Da mine forældre fandt mig i bedstes lænestol havde jeg en gigantisk klump hubba bubba tyggegummi filtret ind i mine fine krøller. Det resulterede i en spontan klipning. Og så var krøllerne lissom ik så fine mere.

Det var lidt godt og blandet fra værktøjskassen her hos mig - måske der er flere der har lyst til at lege med??

1 kommentar:

  1. Hejsa,
    Rigtig hyggelig læsning..;o) Du er så lige til, det er det dejlige ved dig..;o)

    Knus Tina

    SvarSlet