søndag den 23. december 2012

Så let slipper I ikke...

Ja ja, jeg er her skam endnu:-)

Men siden sidste indlæg, har der været SÅ meget og det har jo krævet en del kræfter, struktur og energi at komme ind i en rytme, hvor mor igen går på arbejde og ikke bare er derhjemme og hygger om resten af familien. Så det har vi i hvertfald brugt en del krudt på - det er nu gået ganske godt, synes vi selv.

Det er et fedt sted jeg arbejder, en arbejdsplads med højt til loftet, masser af rum for forskellighed og frihed under ansvar. Og så er det stedet med masser af muligheder for udfordring, både personligt og fagligt. Så det er FEDT - jeg er meget glad for det og tror at jeg er landet det helt rette sted!

På hjemmefronten har vi været ramt af sygdom, ligesom resten af småbørns familierne i DK! Oscar fik en rigtig slem omgang mave influenza, faktisk så slem at vi blev indlagt, da man troede, at det var blindtarmsbetændelse. Vi tog en enkelt overnatning på Randers sygehus og blev sluppet fri igen næste formiddag - heldigvis! Han kom over det, det bette menneske, selvom det var en hård omgang. Han tabte sig 1,2kg. på 4 dage - det er altså ret meget når man kun har 18 kg. at gøre godt med og i forvejen er en lang, mager starut. Så er det godt at julemåneden er over os, så vi kan sule ham lidt op igen:-)

Victor har for alvor fundet ud af, hvor fedt det er, at kunne udtrykke sig sprogligt! Han SNAKKER og SNAKKER og SNAKKER det lille menneske! Det er så skægt, han er faktisk rigtig dygtig - formulerer lange sætninger og er enormt god til at sætte rigtige endelser på ordene...synes ofte, at det er på endelserne de snøvler og bakser lidt med det når de begynder at tale, men det har han altså ret godt styr på. Det er fedt - skønt at kunne kommunikere RIGTIGT med ham. Det er lissom om, at det hele bare glider lidt nemmere så.

Julefreden har også sænket sig over vores lille hjem...i dag er vi i den grad ramt af snestorm og det er jo helt fint at det er i dag, hvor vi intet skal. Vi hygger herhjemme, spiller spil og ser film - Oscar har lige fået "Pedersen & Findus - Nissemaskinen" i dag af bedstemor og bedstefar, så den ryger helt sikkert på her i eftermiddag. Lige nu sover Victor middagslur, far og Oscar er på legebesøg ved Celina, som går i børnehave med Oscar og bor på vores vej, og mor - jaaaa hun hygger med blog og frisk kaffe. Livet er sku godt altså:-)

I morgen skal vi fejre jul hos mine forældre sammen med min søster og hendes familie. Det bliver dejligt, jeg glæder mig så meget til at give børnene deres gaver! Jeg er ret sikker på, at vi har ramt plet i år med deres gaver - og det er faktisk det fedeste for mig juleaften...at GIVE gaver! (Og det lyder sku lidt frelst, men det passer...men jeg er OGSÅ glad for at få gaver, tag endelig ikke fejl af det:-)

Jeg vil slutte af med lidt jule stemnings billeder her fra vores hjem...

Og så ønsker jeg for jer alle at I får en dejlig fredelig jul med jeres kære og et lykkebringende nytår.

Kærligst Malene

 2 julenisser en tidlig morgen....

 Oscar og far spiller cross spil på telefonen her til formiddag...så er Oscar i sit es!

 Min gamle, slidte køkken vindueskarm med lidt old school pynt og lys...

 Som perler på en snor...

 Left over chokolade fra kalenderene...

 Juletræs erstatningen i år.... En gren i loftet så mor kan få alt sit Georg Jensen guld op!

 Et lidt kikset nisselandskab....men det er der da trods alt! Næste år bliver det bedre...bare vent og se :-)


 Disse 2 gamle kravlenisser har jeg fået af en tidligere kollega, som vist havde dem fra hendes mors hjem...jeg synes de er så fine!

Vinduet i bryggerset er også pyntet op...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar