tirsdag den 3. april 2012

Klamme katte!!!! (Advarsel; dette er IKKE et kattevenligt indlæg!)

Jeg føler trang til at ytre mig holdning til de mange klamme katte, som bor i mit kvarter!

Jeg anser mig som en person som kan lide de fleste elementer her i livet. Jeg er god ved andre mennesker og dyr. Jeg sætter pris på de små ting her i livet. Jeg bestræber mig på at få det bedste ud af alle situationer.

Men nu har jeg fundet min grænse. Ved de klamme katte.

Vores have danner tilsyneladende rammen for "møde stedet", det såkaldte "HOT SPOT" for byens katte, som ynder at mødes her for at skide, knalde og ellers bare hænge ud! Vi taler om en uheldig gruppe på ca. 5 forskellige katte, som har fået for vane, at gå samme runde heeele vejen rundt om vores grund, for til sidst at mødes ved gyngestativet i den ene ende af haven og skide på en lang række.

Om de besørger samtidig eller om de gør det på skift vides ikke med bestemthed, men hver eneste dag, kan man gå en lige linie langs vores nederste hæk, og se frugten, om jeg så må sige, af aftenens og nattens gøren og laden.

Nogle mennesker ville måske beholde deres JA HAT på og tænke "tak søde katte, I gir mig gratis gødning" men jeg har mistet min JA HAT, jeg tror jeg har forlagt den et sted (jeg mindes at vejret var anderledes sidst jeg havde den på). Jeg er ikke venligt stemt overfor uønsket gødning. Slet ikke dér hvor mine børn skal lege!

Nu har jeg sat mig for, at jeg vil kæmpe imod den uhåndterlige gruppe katte, koste hvad det koste vil. Min snedige plan går i al sin enkelthed ud på at sprøjte med noget som lugter rigtig grimt i katte næsen, så katten vælger at skide og knalde inde ved naboen eller måske på vejen ved siden af i stedet. Jeg tror på at det virker.

Klamme katte!

6 kommentarer:

  1. Der stod du lige for dagens grin :)) Jeg deler din mening om klamme katte.
    Håber det lykkes dig at jage dem ud af haven.

    SvarSlet
  2. Jeg må også indrømme at jeg er en katte-hader + at jeg heller ikke kan tåle dem (så de har det heller ikke nemt)!

    Vores nabo har sådan en stor grim uldtot med flad snude og den render også hos os og pisser i garagen hvilket bare stinker værre end klamt! Utallige gange har vi forsøgt at smide vand på den men øv den er lynhurtig. Det absolut klammeste er når nu jeg så skal i haven og kommer til det sted hvor den har wc, jeg kan ikke klare lugten.

    Men kan man gå til sin nabo og beklage sig ligesom hvis det var en hund???

    SvarSlet
    Svar
    1. Vedr. andres katte, kan Du læse mere om emnet her:
      http://www.kattens-vaern.dk/?side=47

      Mvh. Dianna

      Slet
  3. Det lyder fuldstændig som en beskrivelse af vores have, før vi fik hund! Jeg væmmes helt ved tanken om hvordan der så ud og ikke mindst lugtede dengang på en god sommerdag. FY!

    Det er så nemt at anskaffe sig en kat og kalde sig katteejer. Hvis det en indekat, har jeg intet imod det. Med er det en udekat, er det alle naboerne som får glæde af kreaturet, den besørger / muntrer sig jo ikke på egen grund oftest.

    Vores dejlige hund var hvad der skulle til, for at kattene flyttede residens. Altså vi fik ham ikke for at fjerne kattene, men det var en bonus vi fik med.

    Dengang nåede jeg kun til at skyde kattene med vandpistoler / vandslangen. Det hjalp desværre ikke synderligt.

    Held og lykke med projektet!

    SvarSlet
  4. Sig til hvis du finder en god løsning på at få skræmt kattene væk, for jeg er helt enig med dig i at de er klamme når de skider i min have :(

    SvarSlet
  5. Kan du ikke ringe til mig når du får tid ( kan ikke finde dit nr) Har fået en ide som jeg ikke kan slippe igen og vil høre om du har lyst til at være med.
    Knus

    SvarSlet