mandag den 12. september 2011

Opdateringens ABC.....

A arbjder 37 timer som alle andre lønslaver...og jeg kæmper for at få det til at hænge sammen med en husholdning og for at bevare følelsen af at jeg er en god mor og bruger de resterende ressourcer på at nedkæmpe den dårlige samvittighed!

B ager næsten aldrig mere fordi jeg mangler tid...og jeg savner det!

C itron te plejer at være ynglingste, men nu har jeg fået øjnene op for lakrids te - HUH det er godt...og så prøv lige at købe de der bolcher der hedder Sallos som man kun kan købe i Tyskland og plump såen en i koppen og lad den opløse sig - MÅMS det er guf!

D anser alt alt alt for lidt...nu er der heldigvis snart opstart af efterårs Zumba i vores lokale hal - jeg må bare med igen i år, det er fantastisk med en omgang "ryste-røv" sådan en efterårs mandag aften:-)

E ventyrligheden mangler lissom lidt...og jeg forstår det ik, for jeg skal en helt masse det næste lange stykke tid...men måske er det ik rigtig de ting jeg har lyst til at skulle, måske er det noget helt andet jeg har lyst til...eller måske vrøvler jeg bare lidt fordi jeg er så TRÆT!!!

F yret er stået af og blev skiftet i dag...efter næsten 1 uge uden varme og rindende varmt vand!! Til den nette sum af 30.000 kr!!!!

G læder mig til jeg snart skal holde fødselsdag...selvom det er det første skarpe hjørne...men det bliver fedt at holde en fest for mine veninder:-)

H ar fundet ud af at jeg virkelig inderligt hader rugbrøds-madpakker!! Hvis ik vi har rester fra aftensmaden, så gider jeg næsten ik ha noget med...og så kommer jeg til at spise chokolade fra vores mødelokale hen af eftermiddagen - det er ik godt!

I rriterer mig over, at der er boret hul i væggen ind til stuen...ved en fejl...da der skulle sættes fyr op i dag...i bryggerset! Nu skal der lappes tapet og males...for saddan da!

J ulen glæder jeg mig helt ustyrligt til...bare jeg nu får tid til at holde den!!

K alenderen melder fuldt booket med diverse arrangementer fra nu og til efter nytår...hvorefter vi fortsætter med fødselsdage i stor stil!

L eder efter nogle lækre efterårs støvler...og sko...og tøj...og en parkacoat...og og og og og og!!

M or sku vi ik bage banankage en dag? sagde Oscar i går som det aller aller sidste lige inden han faldt i søvn - igen må jeg henvise til mine bage aktiviteter som er nærmest ikke eksisterende...mon drengen hinter til et eller andet???!?!?!?!

N ogle mennesker har så skide travlt med at komme med godt råd som man ikke har bedt om...og nogle mennesker har altid en bedre historie om noget som er meeeeeget værre hvis man pipper lidt om at man syns det er hårdt at få hverdagen til at hænge sammen. Og muligvis er det velment, men jeg vil sku hellere have et skulderklap og en "jaa....det er sku noget lort hva?" end alle de råd jeg ikke har brug for...

O scar er kommet ind i en fantastisk dejlig fase...han er så kærlig og glad og er blevet mere rolig og mindre hidsig når han møder modstand...er blevet god til at bede om hjælp, taler pænt og forsøger sig alligevel med lidt bandeord indimellem...tager selv sin tallerken fra bordet når han har spist, hjælper sin lillebror og er i det hele taget bare skøn lige nu:-)

P røver at finde på noget jeg kan skrive ud for Y når jeg kommer dertil....det går ik så godt, kan jeg allerede nu afsløre.

Q uestionmarks???? Tanker om fremtiden fylder....hvordan vil jeg gerne have mit liv skal forme sig fremover...???

R ygrad har jeg ikke meget af, for projekt sund livsstil er da gået helt fløjten...altså jeg mener, det er helt ude i hampen...way way out do!!!! Det stinker..jeg ved jo godt hvad der er godt og skidt for mig, men jeg ORKER bare ikke at gøre noget ved det...det er en ond cirkel.

S idder i dette øjeblik og bliver klar over hvor negativt dette indlæg er...ikke en lyd fra mig iflere uger og så såen en omgang brok og ævl! Men sådan er min virkelighed lige nu...sorry:-(

T ænker på om jeg i virkeligheden ikke er født til at være rockstjerne eller noget andet super cool...sidste gang jeg var til D.A.D koncert følte jeg SÅ stærkt at det i virkeligheden var MIG der skulle stå på en scene med langt hår og sindssygt stramme læderbukser (mon de fås i min størrelse??? Uanset hvad så vil de med garanti sidde STRAMT!!!!)

U ndrer mig inderligt over alt det her valg tis! Jeg forstår ikke hvorfor der skal være så meget fokus på hvad de politikere har gjort engang i tidernes morgen af mere eller mindre uinteressante ting - overvejer sku at gå ind i politik og så starte med at hive samtlige skeletter i skabet på banen - bare såen lissom for at få det overstået...så kan man jo altid bruge tiden på noget fornuftigt, som f.eks. at få vores samfund på ret køl igen:-)

V ictor byder på særdeles store udfordringer i forhold til søvn lige nu...vi kan sagtens putte ham, men så sover han ½-1 time om aftenen og så vågner han og er HELT utrøstelig...virkelig skrigetur - og drengen er altså 10 mdr!!! Ved ik om det er tænder eller HVAD FANDEN DET ER men kan det ikke bare skynde sig at være overstået???????????

W eekend ophold var manden og jeg på i fredags...First Slotshotel i Ålborg, lækker tapas menu på Pingvinen og en tur i Ålborgs natteliv med gamle venner kan anbefales:-)

X ér står der ud for mange ting jeg finder i bladene...masser af Xér - det er ved alle ønsketingene til min fødselsdag:-)

Y ndig er det eneste ord jeg lige kan komme på...og jeg føler mig sku ik særlig yndig lige nu (jeg sagde jo under P at det ik gik skide godt med det der Y halløj!)

Z Zzzz ZZzzzzz....jeg er træt! Som i pisse-fucking-T.R.Æ.T.dk!!!

Æ bler!!! Det er NU der er æbler...har fået lidt i fryseren fra mor og fars have...og forleden kom naboen med en kurvfuld nedfalds æbler til en gammeldaws æblekage - det er skønt med goe naboer...

Ø ver mig i at jonglere mellem arbejde, børn, mand, venner, familie, fritid...ved sku ik helt hvor godt jeg syns det går!

Å hhhh hvor jeg savner at lave hyggelige, kreative ting og blogge! For det er der bare ikke tid til som det er lige nu...men jeg læser stadig med hos jer allesammen.... Ville ønske jeg selv havde mere interessante ting at bidrage med i blogland!

6 kommentarer:

  1. Din stakkel, sikken en masse du slås med!! Men trøst dig med, at du har en lækker familie og NYD det! Nullermændene løber jo ingen steder.

    Din ønskeseddel kunne jo indeholde ønsker som: Støvsugning, hjælp til rep. af hullet i væggen, børnepasning, så du kan komme ud og købe din vinterjakke osv..

    Hav den dejligste uge

    Lotte :O)

    SvarSlet
  2. Pyyyh Malene jeg bliver da helt forpustet... Kan godt forstå du har svært ved at jonglere det hele på plads... Håber snart det vender og du kan se lidt mere positivt på det hele!
    Kram

    SvarSlet
  3. Kære Malene
    Hvor dejligt at høre fra dig!!!
    Den med lakrids-te og Sallos skal afprøves i morgen (har begge ingredienser)

    N)Ja hold Jeres kæft(!) Sådan tænker jeg også TIT når nogen smider dumme kommentarer efter mig. Men jeg tror det er dumhed, folk ved ikke hvad de skal sige og så lukker de bare noget l... ud.

    Q) De tanker har jeg også tit.....

    R) Min rygrad er også så slap som en regnorm for tiden og dellen bliver større og større. I hate it!

    Zzzzz....jeg vil også i seng nu.
    kh Libbie

    SvarSlet
  4. Sikke en updatering...:-) Kan følge dig i rigtig mange punkter. Især dem med TRÆT...:-) Håber du går en lidt nemmere tid i møde.
    Kh V

    SvarSlet
  5. Det er da vildt fedt at få lov at smage på andres virkelige liv, vide at der er andre i samme båd som en selv...
    Og så synes jeg dælme det er er super godt indlæg, stærkt gået, godt skrevet :o)

    Tina :o)

    Ps. Din Ø sidder så meget i skabet her hos mig!!

    SvarSlet
  6. Lotte; Super ide med ønskerne, dem tror jeg at jeg vil benytte mig af:-) Og tak for de søde ord om min familie:-) Ha en skøn fredag aften:-)

    Maria; Ja det er skisme et puslespil....men det går nok - så er det jo rart at have sin blog hvor man kan lukke lidt damp ud:-)

    Libbie; Ej hvor sjovt at du har både Sallos og lakrids te...troede faktisk ik de der sallos var kendt:-) Men har lige fået at vide at man ikke behøver køre til Tyskland - man kan få dem i 7eleven:-)

    Vibeke; Tak for omtanken:-)

    Tina; TAK for komplimentet til min måde at skrive på - det er jo lidt en balance at få andre til at gide og læse om ens crap når det vitterligt er crap man lukker ud:-) :-) Og dejligt at høre at man ikke er alene...:-)

    Søde piger...kan I have en fantastisk fredag aften.

    KNUS

    SvarSlet